اسباب بازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , اسباب بازی , بازار اسباب بازی

به بازار اسباب بازی خوش آمدید

 

 

 

 

 

 

بازار اسباب بازی و صنعت اسباب بازی در اتحاديه اروپا

 

 

 

 

 

مطالعه آمار رسمی منتشر شده در حوزه هایی نظیر اشتغال زایی، درآمدزایی و عملکرد برترین برندهای صنعت اسباب بازی برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این صنعت همیشه جذابیت خاصی داشته است. گزارش نهایی کنسرسیوم توسط تيمي از پیمانکاران و کارشناسانی كه در زمینه بازاريابي و رقابت صنعتي تحقیق می كنند در سال 2013 منتشر شده. اين كنسرسيوم اصالت هلندي داشته و از 28 متخصص و كارشناس عالي رتبه استفاده می کند

آمار و تحقیقات ارائه شده در این گزارش نظر رسمی اتحادیه اروپا نیست بلکه صرفا نتیجه تحقیقات این کنسرسیوم می باشد  

 

 

هدف از این مطالعه

 

 

این مطالعه بازار اسباب بازی و صنعت اسباب بازی در اتحاديه اروپا را مورد بررسي قرار مي دهد. هدف اين مطالعه مروری جامع بر رقابت پذیری و عملکرد صنعت اسباب بازی دراتحادیه اروپا در زمینه بین المللی است. زمينه اين پژوهش نیز بيان سوالات مرتبط با طراحي، توليد و اشتغال بازار اسباب بازی عنوان شده است

بازار خرده فروشي اسباب بازي

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار برای کالاها و خدمات در سراسر جهان است. این مطالعه تخمین می زند که فروش اسباب بازی و بازی هاي سنتي در بازار اتحادیه اروپا از ارزشي معادل 15.8 میلیارد يورو در سال 2011 برخوردار بوده است. اين در حالي است كه اين رقم در آمريكا به 14 ميليارد يورو و در چين به 4.8 ميليارد يورو مي رسد. اين زمينه از فعاليت پتانسيل بالايي براي درآمدزايي این صنعت ایجاد کرده است

 

تاثیر جمعیت بر درآمدزایی صنعت اسباب بازی

يكي از فاکتور هایی که تقاضای خرید اسباب بازی را تحت تاثیر خود قرار می دهد میانگین جمعیت کودکان یک جامعه است. در حال حاضر تعداد کودکان در اتحادیه اروپا و ایالات متحده کم و بیش با ثبات است اما سیاست تك فرزندي و افزایش درآمد چین منجر به کاهش شدیدي در جمعیت کودکان اين كشور شده است. بنابراین در طرح ریزی برنامه های بازاریابی توجه به این مساله به تصمیم گیری های بهتر کمک شایان توجهی می نماید

 

رقابت شدید محصولات اسباب بازی

ICTیکی از عواملی که رقابت شدیدی را در این حوزه از بازار به وجود خواهد آورد، افزایش محصولات

است . اين محصولات كم كم در حال جايگزيني اسباب بازي هاي سنتي هستند.شرکت های سازنده بازی های ویدئویي، صفحات هوشمند، تبلت ها وسایر محصولات سرگرمی جديد رقابت تنگاتنگي را براي تصرف بازار اسباب بازی آغاز كرده اند. اين دسته از اسباب بازي ها علاقه و پول هاي توجيبي بچه ها را به سمت خود مي كشند. اسباب بازی های الکترونیکی، اپليكيشن هاي جذاب تبلت ها جایگزین مستقیم و ارزاني برای اسباب بازی هاي سنتي خصوصا گروه پیش دبستاني شده اند

 

برآورد فروش اسباب بازی در سالهای آینده

در سطح اقتصاد کلان، عدم اطمینان در مورد بهبود بحران جهانی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده، پیش بینی رشد را مشكل مي كند. اما با تمام اين اوصاف پيش بيني مي شود تا سال 2016 فروش اسباب بازی در جهان 7.5٪ افزایش يابد

 

ارزش تولیدات و اشتغال زایی در صنعت اسباب بازی

ارزش توليدات صنعت اسباب بازي در اتحاديه اروپا بالغ بر 5.8 ميليارد يورو بوده است ميزان اشتغالزايي مستقيم اين صنعت نيز در اروپا حدود 51 هزار نفر است. ارزش توليدات آمريكا 4.4 ميليارد يورو و براي 35 هزار نفر اشتغال ايجاد كرده است. اسباب بازي هاي توليد شده در چين نيز ارزشي معادل 16 ميليارد دلار داشته كه پيش بيني مي شود براي 128 هزار نفر اشتغال زايي داشته است

اسباب باززی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , آمار فروش اسباب بازی در اروپا

 

 

 

 

مدیریت فرآیند تولید اسباب بازی

گرچه تقاضاي اسباب بازي به شدت فصلي است اما با متمركز كردن فعاليت ها اين پيك هاي متوالي كاهش يافته است. تولیدی هایی که به سودآوری رسیده اند، با مدیریت سفارش های جدید، از حالت فصلي خارج شده اند فعالان این حوزه به این نتیجه رسیده اند که کار فصلی و اخراج و استخدام دوباره کارگران، هزینه ، انرژی و زمان زیادی را از آنها می گیرد. به همین دلیل کارفرمایان با تنظيم ساعت های كاري مشكل همیشگی نبودن تولید را حل كرده اند. به طوری که در زمان اوج سفارشات ساعت هاي كاری افزايش مي يابد و در زمان كاهش تقاضا، ساعت كاري کوتاه تر مي شود . اما همیشه کاری برای انجام دادن کارگران وجود دارد

 

ايمني اسباب بازي

ايمني اسباب بازي ها در اتحاديه اروپا طبق آيين نامه

سال 2009 كنترل مي شود. اين قوانين تولید کنندگان، وارد کنندگان و تامین کنندگان را ملزم به رعايتEC TSD48 استاندارهاي تعريف شده مي نمايد. اين استاندارها به خصوصيات مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی و ايمني اسباب بازي ها توجه دارد. مطابق اين قانون هر توليد كننده مي بايست براي ورود محصول خود به بازار يك بيانيه استاندارد منتشر كند. اين كار اگرچه در برخي مواقع هزينه هايي را بر توليد كنندگان وارد مي كند كه تحمل آن براي توليدکننده كوچك مشكل به نظر مي رسد اما در كل بر كيفيت محصولات توليد شده تاثير مثبتي مي گذارد.

 

صیانت از مالکیت فکری بر اسباب بازی

حفاظت از حقوق مالکیت فکری نيز يكي ديگر از دغدغه هاي تولید کنندگان اسباب بازی است. در سال 2011 در بخش خرده فروشي مبلغی بالغ بر 16 ميليون يورو و بيش از 2 هزار و پانصد مورد نقض قانون صورت گرفته است

كه 88درصد در چين و 10 درصد در هنگ كنگ بوده است. با اين وجود در سال 2011 ارزش كل صادرات اروپا 5.3 ميليارد يورو بوده و تجارت داخلي اين اتحاديه 4.2 ميليارد يورو برآورد شده است

 

هزينه حمل و نقل کالای اسباب بازی

براي توليد كنندگان اتحاديه اروپا هزينه حمل و نقل اسباب بازي هاي توليد شده , از چين بالا است. اما براي اقلام پلاستيكي كوچك كه در حجم بالا توليد مي شود اين هزينه ها مقرون به صرفه است. اسباب بازي هايي كه در كارخانه هاي كاملا خودكار توليد مي شود داراي قيمت رقابتي با محصولات مشابه خود مي شوند

 

چشم انداز بازار در نوآوری و تحقیق و توسعه

در نهايت اينكه در یک بازار پویا به احتمال زیاد رقابت بر روی قیمت و نوآوری شديد مي شود. نوآوری به طور گسترده ای در بخش تولید به حفظ رقابت كمك مي كند و به توليد كنندگان اجازه مي دهد به طور موقت قيمت محصولات نوآورانه را كاهش دهند. هزينه هاي تحقيق و توسعه براي توليد محصولات از 0.6 به 2.6 رسيده است كه از گردش مالي موسسات تامين مي شود. با وجودپیش بینی های مثبت رشد، اسباب بازی های سنتی نيز با تبلت ها و اسباب بازي هاي هوشمند وارد رقابت تنگاتنگي خواهند شد. فروش اينترنتي هم از يك رشد دو رقمي برخوردار شده است

 

بازارهاي اصلي اسباب بازی

كل فروش جهاني اسباب بازي و گيم ها در سال 2011 معادل 58 ميليارد يورو بوده است. انگليس، فرانسه ايتاليا،و اسپانيا بزرگ ترين بازارهاي اتحاديه اروپا بوده اند. اگرچه بازارهاي فروش اسباب بازي در دهه 2000 از روند رو به رشدي نسبت به سالهاي قبل از آن برخوردار شده است

 

هدیه تولد کودک , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , آمار و پیش بینی فروش اسباب بازی در اروپا

 

بازارهاي آمريكا هم اگرچه هنوز به پيك سالهاي 2001 نرسيده است اما انتظار مي رود روند رو به رشد آرامي را پيش رو داشته باشد. بحران اقتصادي سالها 2008 تا 2011 باعث شد بازار آمريكا افت و خيزهايي را تجربه كند. اما در اتحاديه اروپا روند رو به رشد فروش همچنان ادامه يافت. اتحاديه اروپا در سالهاي 2003 و 2004 شاهد كاهش شدیدی در میزان فروش خود بود كه پس از آن روند رو به رشدي را طي كرد. اما ميزان رشد در اتحادیه اروپا تفاوت قابل توجهي نسبت به ميزان فروش در آمريكا داشت. چين نيز تا سال 2004 از فروش نسبتا ثابتي برخوردار بود اما از آن زمان به بعد روند رو به رشدي را تجربه كرد. اتحاديه اروپا سهم 28 درصدی از فروش بازار اسباب بازي و گيم ها به دست آورده است و با وجود افت و خيزهايي كه در بازار اسباب بازي وجود دارد به رشد پايداري رسيده است

 

عروسک فروشی , اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , نمودار سهم فروش اسباب بازی در کشورهای مختلف

 

مهم ترين توليدات صنعت اسباب بازی

در این مطالعه اسباب بازي ها را به پنج دسته اصلی طبقه بندي كرده اند كه اين طبقه بندي شامل بازي هاو پازل ها، اسباب بازي هاي نوزادي و پيش از دبستان، اسباب بازي هاي ساختني ،عروسك و متعلقات آن و اسباب بازي هاي خارج از منزل و ورزشي قرار مي گيرند. اگرچه اين دسته از محصولات از اجناس پرطرفدار اتحاديه اروپا هستند اما در كشورهاي مختلف از تفاوت هايي برخوردار هستند. براي مثال مردم ايتاليا بيشتر به خريد لوازم ورزشي و بيرون از منزل علاقه دارند. در حالي كه در روماني عروسك هاي پوليشي محبوب ترند

 

عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی فروشی , نمودار فروش انواع اسباب بازی در اروپا

 

اسباب بازي هاي ساختني ها در بين كشورهاي اتحاديه اروپا از روند رو به رشد سریعی برخوردار بوده است. اما ميزان رشد در بين كشورهاي مختلف اين اتحاديه از رقم هاي متفاوتي برخوردار بوده است. براي مثال

در اسپانيا 0.4 % و در انگليس 18.5 % رشد داشته است

 

بررسی الگوهای خرید اسباب بازی

الگوي خريد اسباب بازي و مبلغي كه براي آن پرداخت مي شود با قدرت خريد مردم همبستگي نزديكي دارد بعلاوه مشخصات فرهنگي نيز روي خريد اسباب بازي تاثير گذار است. مطالعات بين المللي انجام شده در سال 2005 نشان مي دهد ،آلماني ها اسباب بازي را خريداري مي كنند كه پيشرفته تر باشد در حالي كه مردم ايتاليا به طور آني تصميم مي گيرند كه چه چيزي خريداري كنند. آمريكايي ها بيشتر تمايل به خريد عروسك و ملزومات آن دارند مردم چين هم به خريد عروسك هاي پوليشي تمايل بيشتري نشان مي دهند. پازل ها نيز در آمريكا بيشتر از چين به فروش مي رسند

در جدول زیر گرایش مردم به اسباب بازی های مختلف در چین و آمریکا نشان داده شده است

 

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , نمودار فروش انواع اسباب بازی در چین و آمریکا

 

مطالعه جمعیت هدف

ميزان جمعيت كودكان 0 تا 14 سال دردهه گذشته بعد از يك ثبات نسبي كاهش زيادي داشته است. در سال 2000 جمعيت كودكان اين رده سني 83 ميليون نفر بود. 12 سال بعد جمعيت اين گروه سني به 78.5 ميليون نفر در كشورهاي اتحاديه اروپا كاهش يافت. اين 78.5 ميليون نفر15.6 درصد از كل جمعيت را در 27 كشور اتحاديه اروپا در برمي گيرد

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , آمار جمعیت کودکان در کشورهای اروپایی

 

اين مقدار جمعيت در مقايسه با 60 ميليون كودكي كه 16.5% جمعيت آمريكا را تشكيل مي دهد بازار بزرگتري براي فروش اسباب بازي است. ميانگين درآمد مردم آمريكا در سال 2000 معادل 1/750 يورو و براي مردم اتحاديه اروپا27/200 يورو بوده است و اين ميزان درآمد روي جمعيت متقاضي خريد اسباب بازي هم تاثير مي گذارد. جمعیت کودکان در اتحادیه اروپا و ایالات متحده از تعداد کودکان چین کمتر است. در سال 2011 تعداد کودکان زیر 15 سال در حدود 220 میلیون یا 19.6 درصد از کل جمعیت (رجوع کنید به شکل 2.6) بود. این جمعيت پتانسیل عظیمی برای فروش اسباب بازی های سنتی و انواع بازی ها را فراهم می کند. با این حال، جمعیت کودکان چین نسبت به سال 2000 به شدت کاهش یافته است. در دراز مدت این عامل می تواند رشد تقاضا برای اسباب بازی ها و بازی ها را در چین محدود كند. رشد کنونی فروش اسباب بازي در بازار چین به افزایش قدرت خرید والدين و نوجوانان نسبت داده مي شود

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , نمودار کاهش کودکان در چین

 

تاثیر پذیری بازار های آینده اسباب بازی

توسعه بازارهاي آینده تا حدودی به نرخ تولد بستگي خواهد داشت. نرخ های تولد دراتحاديه اروپا به طور قابل توجهی بین کشورهای عضو متفاوت است: در آلمان در سال 2011اين ميزان 8.1 در 1000 و در ایرلند 16.3 در 1000بود.نرخ تولد به طور متوسط دراتحاديه اروپا 10.4در 1000 در سال 2011 بود

نرخ تولد در ایالات متحده تا سال 2009 کاملا پایدار بود ولي به دنبال آن کاهش شدیدي درنرخ جمعيت اتفاق افتاد و در سال 2011 به 12.7 در 1000 كاهش يافت. این افزایش نیم میلیون نفري در بین کودکان زير چهارده سال در ایالات متحده كه بين سالهاي 2006 تا 2010 اتفاق افتاد به کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان و كاهش مهاجرت نسبت داده شده است. اتخاذ سیاست تک فرزندی در چین به طرز چشمگیری رشد جمعيت را کاهش داده است. انتظار می رود با سیاست تک فرزندی نرخ تولد در چین از 11.9 در 1000 در سال 2011به 10.8 در 1000 در

سال 2016 كاهش يابد. اگرچه نشانه هايي از تغيير در اين سياست به چشم مي خورد كه در آينده مي تواند نرخ رشد جمعيت را تثبيت نمايد

 

بازار اسباب بازی

به منظور تجزیه و تحلیل اهمیت اقتصادی صنعت اسباب بازی از سمت عرضه، فعاليت شرکت ها، اشتغال و گردش مالی آنها را به طور مطلق و همچنين به عنوان يك كل بررسي خواهيم كرد. در اين بررسي ها از فعالان اصلي بازار جهاني و اتحاديه اروپا استفاده كرده ا يم

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , نمودار فروش اسباب بازی توسط برندهای معتبر جهانی

 

نقش آفرینان اصلي بازار اسباب بازي

بازار اسباب بازی و بازی های سنتی تحت سلطه برندهاي جهاني موفقي مانند لگو، هاسبرو و متل است. در اغلب کشورهای مهم اتحادیه اروپا این سه شرکت رهبران بازار هستند. سهم 9 كشور اتحاديه اروپا از اين توليدات حدود 27 درصد است. با این حال، در رتبه بندي فروش سال 2011

هاسبرو به عنوان شرکت ششم در آلمان قرار گرفت و لگو به عنوان شرکت دهم در اسپانیا

در هر کشور تعدادی از فعالان حوزه اسباب بازی به صورت بومی - بین المللی نقش آفرینی می کنند .در ایتالیا یکی از فعالان برجسته اسباب بازی است که در حال حاضر در فرانسه هم فعاليت مي كند Giochi Preziosi

شرکت مطرح دیگر است كه در ایتالیا بسیار فعال است اما در خارج از آن فعاليتي نداردClementoni

این تغییرات در بازارهای جهانی و اتحادیه اروپا نيز دیده می شود يكي از فعالان جهانی در عرصه فروش اسباب BANDAI Namcoبازي كه نامش در رده ده كشور برتر اتحاديه اروپا اصلا مطر ح نيست شرکتی است به نام

همانطور که در شکل 2.7 نشان داده شده، 5 شرکت برتر در ایالات متحده بیش از 50 درصد از بازار آمريكا را در دست دارند. در ایالات متحده متل وارز بزرگترین تولید کننده در سال 2011 با فروشي به ارزش تقریبا 3.3 ميليارد يورو بود كه 23.5 ٪ از بازاراسباب بازی را در اختيار داشت. متل مجوز تولید و ساخت اسباب بازی در چین را دارد و اسباب بازي هاي توليد شده در چين را با نام تجاري خود وارد آمريكا مي كند. هاسبرو رتبه دوم بازار را به خود اختصاص داده است و در حدود 17 ٪ از بازار را در اختيار دارد، پس از آن نيز لگو در مقام سوم قرار دارد. در چین نيز هر یک از 5 شرکت برتر به صورت جداگانه کمتر از 4 درصد از بازار را در اختيار دارند، اين شركت ها روي هم رفته کمتر از 10 درصد از بازار فروش اسباب بازي را در اختيار دارند. گوانگدونگ آلفا يك شرکت با مسئولیت محدود است كه از توليد كنندگان مهم و داخلی چین محسوب مي شودو توانسته است 3.2 درصد از بازار اسباب چین را نصيب خود كند. تداركات بازار اسباب بازی چین از شهر "شانتو " تامین مي شود. اين شهر قطب توليد اسباب بازي براي بازارهاي داخلی و صادرات است. با وجودي كه عمده فعاليت شركت گوانگدونگ آلفا بر بازار داخلی متمركز شده است.اما دسته اي از محصولات خود را به بريتانيا و كشورهاي همسايه و منطقه نيز صادر مي كند. آمارها نشان مي دهد سهم کلی این شرکت از بازار اسباب بازی در سال 2011 افزایش یافته است. با اينكه متل از شرکت های پیشرو در امر فروش اسباب بازی در جهان است ، با 0.8 ٪ فروش چین رتبه 4را به خود اختصاص داده است

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , برندهای برتر اسباب بازی در زمینه فروش

آمارهای کلیدی در صنعت اسباب بازی اتحادیه اروپا

برآورد آمار اروپا در سال 2010 نشان می دهد که صنعت بازی و اسباب بازی در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از حدود 5300 شرکت تشکیل شده و حدود 530 هزار نفر را به کار گرفته است. گردش مالی تولید شده توسط اين بخش در سال 2008 تقریبا 7.9 ميليارد يورو بوده است. جدول 2.4 در زیر خلاصه برخی از متغیرهای کلیدی اسباب بازی را به نمايش می گذارد. اگر چه در مقایسه با سال 2004 درصدي از شرکت ها و افراد شاغل کاهش یافته است. با این حال، در همین دوره گردش مالی این بخش ها در سالهاي 2008-2010 ، نشانه هایی از افزایش در افراد شاغل و تعداد شرکت ها را نشان داده است

 

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , آمار تولید کنندگان اسباب بازی در اتحادیه اروپا

 

SBSمجموعه داده هاي

این مفهوم را می رسانند که 99 درصد از شرکت های تولید اسباب بازی بین 0 و 249 کارمند داشته اندو 61 درصد از اشتغال در این صنعت را پوشش داده اند . بخش های زيادي از اين صنعت از شرکت های کوچک تشكيل شده EU27است. به طور متوسط در

حدود 84٪ از شرکت ها بین 0 و 9 نفر را استخدام كرده اند . 14% از شرکت ها نيز بین 10 و 49 کارگر را در ا ختيار خود دارند. در حالی که شرکت های کوچک بين 0 تا 9 نفر كارگر دارد

 

فعالیت های تولیدی اتحادیه اروپا در صنعت اسباب بازی

در این بخش سه شاخص کلیدی برای فعالیت های تولیدي در نظر گرفته شده است. اين شاخص ها شامل تعداد شرکت ها، گردش مالی و اشتغال مي شود. تمرکز در توزیع جغرافیایی توليدي هاي اتحادیه اروپا و چند کشور همسایه، نيز تا جايي كه امكان داشته در نظر گرفته شده است. از نظر پراكندگي جغرافيايي تقریبا نیمی از شرکت ها در چهار کشورواقع شده است. اين كشور ها به ترتيب شامل جمهوری چک 13.4% لهستان 11.2% و

فرانسه 11% و آلمان 10.5 % مي شود

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , آمار اشتغالزایی در صنعت اسباب بازی اروپا

 

الگوی گردش مالي در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متفاوت است. آلمان، ایتالیا و اسپانیا داراي بزرگترین صنایع اسباب بازی در اروپا هستند و آلمان به عنوان پرچم دار اين صنعت در رده اول قرار گرفته است

عروسک فروشی , اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , گردش مالی بازار اسباب بازی در کشورهای مختلف اروپایی

 

 

در اين بخش وضعيت لهستان و جمهوری چک از بقيه كشورها برجسته تر است

 

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , آمار وضعیت اسباب بازی در کشورهای اروپایی

 

 

تولید اسباب بازی در اتحادیه اروپا اسباب بازی های خاصي را پوشش می دهد ، برای مثال بيشتر اسباب بازی های چوبی در فرانسه ، اسباب بازی های پلاستیکی در لهستان و بازي هاي صفحه اي هم در ایرلند تولید مي شود. اما در حال حاضر اكثر اسباب بازی هاي اروپايي در شرق دور، به ویژه چین توليد مي شوند. بسیاری از مصاحبه ها نشان مي دهد که امکانات تولید اسباب بازي در چین در حال رشد است . كارفرمايان چيني نسبت به خدمت رساني به مشتريان خود متعهد هستند. اين امر تا حدي خدمات بازار چين را ارتقا داده و موجب كاهش هزينه هاي توليد كشورهاي اروپايي شده است

 

 

منبع : www.toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )

 

 

مطالب مرتبط :

----------------------------------------------------------------------------------------------------

اسباب بازی فروشی عروسک هدیه 4

گردش مالی بازار اسباب بازی چقدر است؟

 

اسباب بازی فروشی عروسک هدیه 33

آنان که نفت را به هنر کیمیا کنند

 

اسباب بازی فروشی عروسک هدیه 48

درباره نمایشگاه اسباب بازی نورنبرگ بیشتر بدانیم

 

 

 

نظر شما درباره این مطلب:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

صفحه اصلی / نمایشگاه اسباب بازی های ایرانی / فعالان بازار / فروشگاه اسباب بازی/ سفارش آگهی / تماس با ما

 

 

 

 

 

فعالان ثبت شده : 213 مورد

 

مشخصات خود را اینجا ثبت کنید

 

اسباب بازی فروشی , اسباب بازی های ایرانی , تولید اسباب بازی , عروسک , تبلیغات اسباببازی , تولید کنندگان ایرانی اسباببازی

اسباب بازی فروشی , عروسک , دانلود رایگان فایل های مفید برای کودکان , هدیه جشن تولد کودک , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , فروش اسباب  بازی , اسباب بازی - دانلود رایگان برای کودکان

اسباببازی فروشی , تبلیغ در بازار اسباب  بازی , معرفی اسباب  بازی های ایرانی , معرفی فعالان بازار اسباب  بازی , فروشگاه اسباب  بازی , نمایشگاه اسباب بازی , آگهی های اسباببازی , در بازار اسباب بازی دیده می شوید

اسباببازی فروشی , فروشگاه اسباب بازی , اسباب  بازی استاندارد , ,ایمنی اسباب بازی , اسباب بازی - استانداردهای ملی اسباب  بازی در ایران

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , فروشگاه اسباب بازی , فروش اسباب بازی , اسباب بازی و حل جدول سودوکو

 

>

 

اسباب بازی ,اسباب بازی فروشی , سایت بازار اسباب بازی , هر فروشنده اسباب بازی باید بداند , نکانتی در مورد فروشندگی اسباب بازی , فروش اسباب بازی , فروشندگان اسباب بازی

اسباب بازی , عروسک , تولید اسباب بازی , اسباببازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی ایرانی , اسباب بازی خارجی

اسباب بازی , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , کارگاه تولید عروسک

اسباب بازی فروشی , اسباب  بازی , هدیه تولد کودک ,

اسباب  بازی , تولید صنعتی اسباب  بازی , اسباب بازی های پلاستیکی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک

اسباب بازی فروشی , هدیه , کودک , عروسک فروشی , دانلود رایگان کتاب ساخت ماشین های اسباب بازی چوبی

اسباب  بازی فروشی , هدیه , عروسک , اسباب بازی و نکات فروشندگی 1

اسباببازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب  بازی ,  اسباب بازی- محل تبلیغ شما

اسباب  بازی فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی و تبلیغ هدفمند