اسباب بازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , اسباب بازی , بازار اسباب بازی

به بازار اسباب بازی خوش آمدید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش خلاقانه طراحی عروسک و اسباب بازی های کیتی

 

 

 

 

 

کارآفرینان بزرگ همواره به اتکای اندیشه های هوشمندانه خود توانسته اند در بازارهای جهانی چون الماس بدرخشند و دل و دیده مشتریان را تصاحب کنند

یکی از این اندیشه های آرمانی متعلق به «شینتارو تسوجی» مدیر عامل و بنیانگذار شرکت سانیرو است شرکتی که با به کارگیری مفاهیم و ارزش های فرهنگی ژاپن، توانست گام بزرگ و ماندگاری را در بازاریابی اجتماعی بردارد و فرآیند ارزش آفرینی فرهنگی** را به اوج خود برساند. اما چگونگی این تحول بزرگ و سودآور روند جذابی دارد که در این مقاله به چگونگی شکل گیری و سمت و سوی فعالیت های آن خواهیم پرداخت

 

ارزش افزوده ای که فروش محصولات را افزایش داد

شینتارو تسوجی در سال 1960 شغل دولتی خود را ترک کرد و به عنوان یک کارآفرین با سرمایه ای بالغ بر یک میلیون ین فروش محصولات ابریشمی را آغاز کرد. دو سال بعد به فروش صندل های پلاستیکی روی آورد و متوجه شد، کشیدن گل های زیبا روی صندل ها فروش آنها را به طور چشمگیری افزایش می دهد

بنابراین چند کاریکاتوریست استخدام کرد تا برایش شخصیت های زیبا و دوست داشتنی طراحی کنند. او از این طرح ها روی محصولات مختلف استفاده کرد و به این ترتیب با خلق یک ارزش افزوده برای محصولات خود، مزیت رقابتی جدیدی ایجاد کرد که او را به سمت تبدیل شدن به یک سوپر برند ژاپنی سوق داد

 

اسباب بازی , عروسک سازی , هدیه تولد کودکان , طراحی عروسک , طراحی اسباب بازی , فروشگاه اسباب بازی سانیرو

 

فروش بیشتر محصولات زیر چتر شخصیت ها

با موفقیت آمیز بودن روند تغییرات اعمال شده روی محصولات، در سال 1973 شرکت سانیرو ( sanrio) به معنی

-رودخانه مقدس - رسماً تأسیس شد .

این شرکت ژاپنی که محصولات مختلفی نظیر لوازم التحریر، کیف ، کفش و اسباب بازی تولید می کند، روی تمام محصولاتش از شخصیت های طراحی شده خود مثل کیتی ، ملودی ، کرپی و . . . استفاده می کند.

هلو کیتی یکی از مشهورترین این طرح هاست که از روی آن ، اسباب بازی های پر فروشی در ژاپن، چین و اروپا ساخته شده است 

 

  اسباب بازی فروشی , اسباب بازی , عروسک , عروسک فروشی , هدیه , هدیه تولد , هدیه تولد کودک , مجموعه محصولات سانیرو

 

نیمی از درآمدزایی سانیرو از فروش برند تامین می شود

سانیرو با فروش مجوز استفاده از شخصیت های خود به شرکت های دیگر ، درآمد زیادی به دست آورده و در بین شرکت هایی که مجوز استفاده از برند خود را واگذار می کنند،  رتبه ششم جهانی را در سال 2012  دارد.

این شرکت به خاطر پایبندی به ارزش های اخلاقی و تعهد نسبت به سلامت انسانها اجازه استفاده از شخصیت های خود روی مشروبات الکلی، اسلحه ، مواد مخدر و سیگار را به هیچ قیمتی واگذار نمی کند.

 

شعاری که چشم اندازهای سانیرو را شکل داد

شعار سانیرو " یک هدیه کوچک، یک لبخند بزرگ " است .

این جمله بیشتر از اینکه یک شعار جذاب باشد به مقیاسی برای طراحی چشم اندازها و برنامه های آتی شرکت تبدیل شد. تا جایی که طراحی و تولید هدایای کوچک و فروشگاه های مرتبط با آن یکی از شاخه های درآمدزایی سانیرو محسوب می شود.

کارشناسان بازاریابی این شرکت معتقدند هدیه دادن، کارکردهای عاطفی و اجتماعی زیادی دارد و از مشتریان می خواهند تا از جادوی نهفته در این چهار کلمه استفاده کنند.مدیر روابط عمومی سانیرو می گوید:

هدیه دادن به کسی که هدیه می دهد حس بخشندگی می دهد و در مقابل کسی که هدیه را دریافت می کند، از اینکه مورد توجه قرار گرفته خوشحال می شود. این احساسات مثبت به قدری ارزشمند است که پول اندکی که صرف خرید هدیه می شود، ناچیز به نظر می رسد.

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , عروسک کیتی ,  هدیه کوچک , هدیه تولد , شعار محصولات اسباب بازی سانیرو

اگرچه کسب جایزه "بهترین برند با اخلاق" از گروه meelinge سوئد، یکی از بازتاب های جهانی عمل به این شعار بوده است، اما ماهیت این شعار نشان دهنده تاثیر پذیری عمیق مدیران سانیرو، از فرهنگ سنتی ژاپن است. فرهنگی که به  ارزش های انسانی و ارتباطات اجتماعی توجه ویژه ای دارد.

 

450 شخصیت خلق شد تا یکی ستاره شود

یکی از استراتژی های بازاریابی این شرکت برای حفظ جایگاه رقابتی خود، خلق شخصیّت های تازه است. به طوری که تاکنون بالغ بر 450 شخصیت در این شرکت طراحی شده که my melody،  cinnmorolltwinstars ،   kero   kuromi جزء آنهاست.

هلوکیتی مشهورترین شخصیت سانیرو است که در سال 1974 برای اولین بار طراحی شد و تا به امروز فروش بی نظیری در جهان داشته، به طوری که نیمی از درآمد سالیانه شرکت را تضمین می کند.

Brown و Cony از طرح های جدید سانیرو هستند که اخیرا طرفداران زیادی را در ژاپن به دست آورده اند.

 

خرگوشی که جنجال آفرید

اسباب  بازی فروشی , عروسک , اسباب بازی , هدیه تولد , عروسک فروشی , می فی از شخصیت های عروسکی سانیرودر اوت 2010 شرکت mercisbv به نمایندگی از دیک بیرنا بر ضد سانیرو اعلام شکایت کرد. آنها ادعا کردند طراحان سانیرو از می فی (خرگوش طراحی شده آنها) الگو برداری کرده اند . به دنبال این ادعا، بازاریابی سانیرو در بلژیک، لوکزامبرگ و هلند تا حصول به نتیجه نهایی ممنوع شد.

تا اینکه پس از سونامی و زمین لرزه مارس 2011 شرکت سانیرو و mercies خارج از دادگاه، باهم به توافق رسیدند و هزینه های دادرسی را به قربانیان زلزله اهدا کردند. این حرکت تاثیر عمیقی بر هوارداران این شرکت گذاشت.

 

درباره هلو کیتی و موفقیت های آن بیشتر بدانید

یکی از پر فروش ترین طرح های سانیرو، مربوط به هلو کیتی است. این شخصیت زیبا و دوست داشتنی علاوه بر تسخیر کشورهای آسیایی، غرفه ثابتی را در فروشگاه های اروپایی و آمریکایی از آن خود کرده است . بی تردید ایده های هوشمندانه زیادی باعث درآمدزایی این کسب و کار ارزش آفرین شده که در مقاله بعد به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد .

 

سانیرو در یک نگاه

تسوجی اکنون در آستانه 86 سالگی  با همفکری پسرش شرکت را اداره می کند.

مجموعه دارایی های این شرکت به  425/97 میلیون ین می رسد و تعداد کارمندان آن 766 نفر است.

یکی از مجلل ترین فروشگاه های سانیرو در میدان تایمز شهر نیویورک قرار دارد.

سانیرو در ادامه فعالیت های خود، دو پارک تفریحی در توکیو و اوتیا احداث کرد.

 درهای اولین رستوران رسمی سانیرو ،در هاوایی به روی هواداران گشوده شد.

بخش بازی های دیجیتال این شرکت در سال 2006 راه اندازی شد.

این شرکت از سال 1984 همکاری  با یونیسف را آغاز کرد و بخشی از برنامه های اجتماعی خود را به حمایت از کودکان اوتیسم اختصاص داد.

محصولات برند سانیرو در 12 هزار فروشگاه زنجیره ای و 85 فروشگاه تخصصی به فروش می رسد.

 

اسباب بازی فروشی , عروسک , اسباب بازی , عروسک فروشی , هدیه , هدیه کودک , هدیه تولد کودک , خانه عروسکی اسباب بازی هلو کیتی

 


**ارزش آفرینی فرهنگی یکی از راهبردهای بازاریابی اجتماعی است که نیازهای مختلف خرده فرهنگ ها را در ارائه خدمات و محصولات در نظر می گیرد.

 

 

منبع :www.toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است

 

 

 

مطالب مرتبط :

----------------------------------------------------------------------------------------------------

اسباب بازی فروشی عروسک هدیه 27

داستان موفقیت یک اسباب بازی ؛ رازهای درآمدزایی پونی

 

اسباب بازی فروشی عروسک هدیه 35

چگونه عروسک ها و اسباب بازی های زیبای کیتی به شهرت و موفقیت دست یافتند ؟

 

اسباب بازی فروشی عروسک هدیه 46

برای کودکان دو ساله چه اسباب بازی هایی بخریم؟

 

نظر شما درباره این مطلب:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

صفحه اصلی / نمایشگاه اسباب بازی های ایرانی / فعالان بازار / فروشگاه اسباب بازی/ سفارش آگهی / تماس با ما

 

 

 

 

 

فعالان ثبت شده : 213 مورد

 

مشخصات خود را اینجا ثبت کنید

 

اسباب بازی فروشی , اسباب بازی های ایرانی , تولید اسباب بازی , عروسک , تبلیغات اسباببازی , تولید کنندگان ایرانی اسباببازی

اسباب بازی فروشی , عروسک , دانلود رایگان فایل های مفید برای کودکان , هدیه جشن تولد کودک , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , فروش اسباب  بازی , اسباب بازی - دانلود رایگان برای کودکان

اسباببازی فروشی , تبلیغ در بازار اسباب  بازی , معرفی اسباب  بازی های ایرانی , معرفی فعالان بازار اسباب  بازی , فروشگاه اسباب  بازی , نمایشگاه اسباب بازی , آگهی های اسباببازی , در بازار اسباب بازی دیده می شوید

اسباببازی فروشی , فروشگاه اسباب بازی , اسباب  بازی استاندارد , ,ایمنی اسباب بازی , اسباب بازی - استانداردهای ملی اسباب  بازی در ایران

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , فروشگاه اسباب بازی , فروش اسباب بازی , اسباب بازی و حل جدول سودوکو

 

>

 

اسباب بازی ,اسباب بازی فروشی , سایت بازار اسباب بازی , هر فروشنده اسباب بازی باید بداند , نکانتی در مورد فروشندگی اسباب بازی , فروش اسباب بازی , فروشندگان اسباب بازی

اسباب بازی , عروسک , تولید اسباب بازی , اسباببازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی ایرانی , اسباب بازی خارجی

اسباب بازی , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , کارگاه تولید عروسک

اسباب بازی فروشی , اسباب  بازی , هدیه تولد کودک ,

اسباب  بازی , تولید صنعتی اسباب  بازی , اسباب بازی های پلاستیکی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک

اسباب بازی فروشی , هدیه , کودک , عروسک فروشی , دانلود رایگان کتاب ساخت ماشین های اسباب بازی چوبی

اسباب  بازی فروشی , هدیه , عروسک , اسباب بازی و نکات فروشندگی 1

اسباببازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب  بازی ,  اسباب بازی- محل تبلیغ شما

اسباب  بازی فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی و تبلیغ هدفمند