اسباب بازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , اسباب بازی , بازار اسباب بازی

به بازار اسباب بازی خوش آمدید

 

 

 

 

 

 

چه تعداد ایده برای طراحی یک اسباب بازی نیاز است ؟

 

 

 

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی , طراحی اسباب بازی , روت گرین طراح اسباب بازی , بهترین اسباب بازی ها با طراحی درست , فروش اسباب بازی با طرح خوب

روت گرین یکی از با تجربه ترین طراحان اسباب بازی است که کار کردن با شرکت های معتبری نظیر BMT و مک دونالد را در کارنامه خود دارد. او هم اکنون با بیش از 16 سال کار حرفه ای در زمینه طراحی و تولید اسباب بازی ، مشغول اداره شرکت خود می باشد و اسباب بازی های متنوعی نظیر حیوانات خانگی ، عروسک های پولیشی برای نوزادان و بیماران مبتلا به آلزایمر و . . . را تولید می کند. طراحی و انتشار پوستر، کتاب و ارائه مشاوره در زمینه بازاریابی و بسته بندی محصولات از دیگر فعالیت های این بانوی هنرمند و خلاق است. او معتقد است :

 

 

"داشتن نگاه حرفه ای لازمه موفقیت برای یک طراح است."

 

چطور وارد صنعت اسباب بازی شدید؟

من از کودکی به دنیای اسباب بازی ها علاقه خاصی پیدا کردم. زمانی که در مقطع دوم ابتدایی بودم، معلم مان مسابقه ای با عنوان "بهترین دانش آموز کلاس" برگزار کرد. قرار بود دانش آموزی که از نظر درسی و اخلاقی بهترین عملکرد را طی چند هفته باقی مانده ترم داشت ، "یک سبد پر اسباب بازی" جایزه بگیرد! خب، کدام بچه ای نمی خواهد چنین جایزه ای داشته باشد!

به خاطر به دست آوردن این جایزه بزرگ، من با جدیت و پشتکار تمامی تکالیف مدرسه را انجام می دادم و به یکی از با محبت ترین دانش آموزان کلاس تبدیل شده بودم که به همه بچه ها کمک می کرد. با خودم فکر می کردم این جایزه 100درصد مال من است. اما این جایزه به ریز نقش ترین پسر کلاس تعلق گرفت. من در آن لحظه احساس کردم خرد شدم و قلبم شکست. معلم کلاسمان که متوجه ناراحتی عمیق من شد ، مرا به گوشه ای کشید و برایم توضیح داد که دلایل زیادی برای این تصمیم گیری داشته و آن پسر هم عملکرد خیلی خوبی داشته است . این موضوع باعث شد توجه و علاقه من به اسباب بازی بیشتر شود. تا اینکه دو سال بعد زمانی که کلاس چهارم بودم، اولین طرح های اسباب بازی خودم را که از یک برنامه تلویزیونی الهام گرفته بودم، برای یک شرکت تولید کننده اسباب بازی ارسال کردم و  مورد تشویق آنها قرار گرفتم.

بعد از اتمام دانشگاه به مدت یک سال در یک موسسه آموزش زبان در چین ، انگلیسی تدریس کردم . وقتی از چین برگشتم آثار هنری ام را طی دو سال در چند گالری به نمایش گذاشتم و تعدادی از پوسترهای خود را چاپ کردم . یکی ازاین پوستر ها را به نام دایناسورها در افق شیکاگو نام گذاری کردم و بر اساس الهامی که از آن گرفتم یک اسباب بازی پولیشی با طرح دایناسور طراحی و تولید کردم. در کمال تعجب این اسباب بازی سریعتر از پوسترهایش به فروش رسید. به این ترتیب من به فکر افتادم تا حرفه ای تر وارد صنعت اسباب بازی شوم .

 

اولین کار حرفه ای شما در صنعت اسباب بازی چه بود؟

اولین کار رسمی من در زمینه طراحی با شرکت    BMT بود زمانی که در مصاحبه شغلی آنها شرکت کردم پوستر ها و اسباب بازیی را که ساخته بودم نشان دادم و در بین 150 داوطلب موفق شدم افتخار کار با این شرکت بزرگ و بین المللی را به دست آورم.

همکاری با این شرکت چه دستاوردی برای شما داشت؟

 

در BMT چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. اما بزرگ ترین درسی که من ازآن گرفتم ، آشنایی با نحوه طراحی و تولید تجاری اسباب بازی بود که متاسفانه بسیاری از طراحان اصلا به آن توجه نمی کنند. در حالی که یک طرح قوی زمانی مورد استقبال شرکت ها قرار می گیرد که توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد.

این شرکت به من آموخت برای هر طرحی از خودم سوال کنم، تولید این اسباب بازی چه جایگاهی را در بازار اسباب بازی می تواند کسب کند؟ آیا این قابلیت را دارد که به انتخاب اول مشتریان تبدیل شود یا شاید در اولویت بیستم خرید قرار گیرد! پاسخ شما به این سوال، نشان می دهد که چقدر با بازار هدف آشنا هستید. هر چه استدلال شما قوی تر باشد احتمال بازار پسند شدن طرح شما افزایش می یابد.

شما پس از ترک این شرکت چه کردید؟

بعد از ترک این شرکت، با یک تولید کننده کوچک اما تخصصی عروسک های پولیشی کارم را ادامه دادم . امکان ارتباط مستقیم با تیم کاری( مهندسین، کارگران، بازاریاب ها و . . . ) و از طرفی امکان ارتباط و نظر سنجی ازمشتریان بزرگ ترین حسن این شرکت بود که نگرش مرا نسبت به فرآیندهای تولید اسباب بازی تغییر داد و باعث شد به درک عمیق تری از طراحی برسم.

 

درباره طراحی اسباب بازی های شاد برای مک دونالد چه نظری دارید؟

طراحی برای مک دونالد تجربه کاملا متفاوتی بود. برای شرکت هایی که جهت جذب مشتریان حرکت های تبلیغاتی هدفمند انجام می دهند، هرگونه تاخیر در ارائه طرح های جدید می تواند تاثیرات زیادی روی سودآوری آنها داشته باشد. در این شرکت ها شناخت دقیق بازار هدف و تعامل با آنها یکی از کلیدی ترین عوامل برای حفظ و توسعه بازار محسوب می شود.  به همین دلیل ، در طراحی محصولات تبلیغاتی برندهایی مثل مک دونالد ، باید بیشتر به جزییات کار سفارش شده و پیشنهادات کارشناسان تبلیغاتی توجه کنیم. کار کردن برای چنین شرکت هایی ظرفیت یادگیری طراحان را به شدت افزایش می دهد .  

 

مهمترین تفاوت طرح های تبلیغاتی با طرح های تولید کنندگان اسباب بازی در چیست؟

در طرح هایی که برای اسباب بازی های تبلیغاتی تهیه می کنیم، زمان اهمیت زیادی دارد و کسی موفق به پیاده کردن استراتژی های تبلیغاتی می شود که ایده خود را با سرعت عمل به مرحله اجرا برساند. برگزاری جلسات مکرر طوفان ذهنی، بررسی هزینه های تولید در داخل و خارج، بررسی میزان ایمنی و استاندارد طرح ها ، . . . محورهای اصلی کار هستند که برای نهایی کردن ایده های پیشنهادی باید در نظر گرفته شود. به خاطر حجم بالای سفارش ها گاهی یک طراح حرفه ای باید روی طرح های مختلفی کار کند. ممکن است یک سفارش از آمریکای لاتین داشته باشید یک سفارش از اروپا و یکی دیگر از آمریکا . حالا توجه به نیازهای فرهنگی هم به بقیه محورهای اصلی کار اضافه می شود.

از طرف دیگر شرکت های تبلیغاتی معمولا مشکل پسند هستند، بنابراین طراحان برای یک طرح ساده بین 8 تا 16 ایده را باید پیشنهاد دهند تا در نهایت یکی انتخاب شود. برای طرح های پیچیده تر و بزرگ تر هم تعداد پیشنهادات ابتدایی افزایش می یابد و به 64 تا 160 ایده می رسد. ایده های جمع آوری شده معمولا از غربال های مختلفی عبور می کنند تا به همان 8 تا 16 ایده برسند و در نهایت یکی از بهترین طرح ها انتخاب می شود. کلیه این فرآیند معمولا بسیار کند پیش می رود و در عرض دو هفته به نتیجه نهایی می رسد.

دقت نظری که در برنامه ریزی و برسی طرح های اسباب بازی وجود دارد در کمتر صنعت دیگری دیده می شود و دلیل این همه وسواس هم به مخاطبان اصلی آن که کودکان هستند بر می گردد.

اما در نهایت طراحی یک محصول خوب که نتیجه تجربه ، مشورت و کار حرفه ای یک تیم است باعث تولید محصولی می شود که به علت شناخت خوب بازار و مشتری ، در زمان کمتر و با قیمت بیشتر به فروش می رسد. درست به همین خاطر است یک طراح باید اطلاعات مفیدی از بازاریابی و تولید داشته باشد . هر چه در این مهارت ها خبره تر باشد طرح بهتری می زند.

 

 

طراحی یک محصول خوب که نتیجه تجربه ، مشورت و کار حرفه ای یک تیم است باعث تولید محصولی می شود که به علت شناخت خوب بازار و مشتری ،در زمان کمتر و با قیمت بیشتر به فروش می رسد

 

 

چه توصیه ای برای طراحان اسباب بازی دارید؟

  • مصرف کننده را به خوبی درک کنید

  • شما برای طراحی یک محصول مفید باید نیازهای مصرف کنندگان را به خوبی بشناسید.

  • اگر برای کودکان طراحی می کنید، به طور منظم زمانی را به مشاهده کودکان در زمان بازی اختصاص دهید

  • اگر پشتکار داشته باشید، بررسی رفتار کودکان در حال بازی، می تواند ایده های بسیار خوبی به شما بدهد.

  • در مورد خط تولید شرکت هایی که می خواهید ایده تان را به آنها پیشنهاد دهید، تحقیق کنید

  • طراحی یک اسباب بازی پرهزینه هیچ وقت برای یک تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

  • در صورت امکان یک نمونه از طرح خود را بسازید

  • لازم نیست این نمونه خیلی فانتزی و عالی باشد فقط کافی است نمونه گویایی از طرح شما باشد و پایه ای برای محاسبه هزینه تولید انبوه شود.

     

 

 

منبع :www.toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )

 

مطالب مرتبط :

----------------------------------------------------------------------------------------------------

اسباب بازی -اسباب بازی چوبی -هدیه مناسب برای کودک

چگونه یک بانوی کارآفرین بر موانع تولید اسباب بازی غلبه کرد؟

 

اسباب بازی -نمایشگاه اسباب بازی  -کودک

تولید موفق عروسک ملی به همت یک کارآفرین آفریقایی

 

اسباب بازی , هدیه , اسباب بازی ایرانی , تولید اسباب بازی در ایران

چگونه عروسک ها و اسباب بازی های زیبای کیتی به شهرت و موفقیت دست یافتند ؟

 

 

 

 

نظر شما درباره این مطلب:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

صفحه اصلی / نمایشگاه اسباب بازی های ایرانی / فعالان بازار / فروشگاه اسباب بازی/ سفارش آگهی / تماس با ما

 

 

 

 

 

فعالان ثبت شده : 211 مورد

 

مشخصات خود را اینجا ثبت کنید

 

اسباب بازی فروشی , اسباب بازی های ایرانی , تولید اسباب بازی , عروسک , تبلیغات اسباببازی , تولید کنندگان ایرانی اسباببازی

اسباب بازی فروشی , عروسک , دانلود رایگان فایل های مفید برای کودکان , هدیه جشن تولد کودک , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , فروش اسباب  بازی , اسباب بازی - دانلود رایگان برای کودکان

اسباببازی فروشی , تبلیغ در بازار اسباب  بازی , معرفی اسباب  بازی های ایرانی , معرفی فعالان بازار اسباب  بازی , فروشگاه اسباب  بازی , نمایشگاه اسباب بازی , آگهی های اسباببازی , در بازار اسباب بازی دیده می شوید

اسباببازی فروشی , فروشگاه اسباب بازی , اسباب  بازی استاندارد , ,ایمنی اسباب بازی , اسباب بازی - استانداردهای ملی اسباب  بازی در ایران

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , فروشگاه اسباب بازی , فروش اسباب بازی , اسباب بازی و حل جدول سودوکو

 

>

 

اسباب بازی ,اسباب بازی فروشی , سایت بازار اسباب بازی , هر فروشنده اسباب بازی باید بداند , نکانتی در مورد فروشندگی اسباب بازی , فروش اسباب بازی , فروشندگان اسباب بازی

اسباب بازی , عروسک , تولید اسباب بازی , اسباببازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی ایرانی , اسباب بازی خارجی

اسباب بازی , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , کارگاه تولید عروسک

اسباب بازی فروشی , اسباب  بازی , هدیه تولد کودک ,

اسباب  بازی , تولید صنعتی اسباب  بازی , اسباب بازی های پلاستیکی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک

اسباب بازی فروشی , هدیه , کودک , عروسک فروشی , دانلود رایگان کتاب ساخت ماشین های اسباب بازی چوبی

اسباب  بازی فروشی , هدیه , عروسک , اسباب بازی و نکات فروشندگی 1

اسباببازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب  بازی ,  اسباب بازی- محل تبلیغ شما

اسباب  بازی فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی و تبلیغ هدفمند