اسباب بازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , اسباب بازی , بازار اسباب بازی

به بازار اسباب بازی خوش آمدید

 

 

 

 

 

 

چگونه سرمایه لازم برای تولید اسباب بازی را محاسبه کنیم ؟ - بخش دوم

 

ارزیابی ایده تولید اسباب بازی و برآورد ارزش آن

 

 

 

 

در بخش اول این مقاله با عنوان ( هزینه های طراحی مفهومی اسباب بازی ) درباره مسئله طراحی مفهومی اسباب بازی و سرمایه ای که باید برای آن در نظر گرفته بشه صحبت شد . این هزینه بسته به نوع و اندازه و جنس و کیفیت اسباب بازی بسیار متغیره . به همین خاطر باید به درستی مورد محاسبه قرار بگیره و تاثیر اون بر روی قیمت تمام شده کالا محاسبه بشه .

در این بخش به مساله انواع ایده های تولید اسباب بازی و سرمایه ای که برای ارائه یک ایده موثر و نتیجه بخش لازمه می پردازم :

 

سناریوی اول تولید اسباب بازی : ایده تولید کارت های آموزشی

امروز همکارم که نتونسته بود بچش رو به مهد کودک بسپاره اونو همراه خودش به اداره آورده . بچه زرنگ و باهوشیه و یه کمی هم شیطون . قبلا هم اداره اومده بود و بر و بچه ها « آقا سامان » صداش می کنن ولی امروز یه جور دیگس ! گوشه ای از اتاق نشسته و ساکت و آروم مشغول بازی با یک سری کارت آموزشیه . از همکارم می پرسم چیکار داره می کنه ؟ میگه هیچی ، داره با کارتایی که دیروز براش خریدم بازی می کنه .

حس کنجکاویم حسابی گل کرده .

 اسباب بازی , تولید اسباب بازی , اسباب ازی ایرانی , انواع اسباب بازی , ایده های متنوع اسباب بازی

به بهونه تشویق بچه و با چند تا جمله فریبنده " به به چه پسر مودب و گلیه ! "می رم تا یه نگاهی به کارتا بندازم . بعد از یکی دوبار این پا و اون پا کردن می گم :

میشه منم با این کارتا بازی کنم ؟

آقا سامان: نه ! تو بلد نیستی . دست نزن

خلاصه با وساطت همکارم موفق می شم چند تا از کارتا رو از چنگ آقا سامان در بیارم و یه بررسی کوچولو بکنم .

***یک ساعت بعد***

بعد از چند بار چرخیدن کارتا بین همکارای زحمتکش و اظهار نظرای کارشناسی دوستان ، می گم :

عجب ! ببین مردم از چه چیزایی پول در میارن ! ؟ ما اینجا گیر افتادیم اونوقت بعضیا مقوا رنگ می کنن ، n تومن می فروشن به ملت!

بابا اینکه کاری نداره ! ! ! ببین تو رو خدا با این همه استعداد و خلاقیت داریم برای چندر غاز عمرمون رو تلف می کنیم . من می تونم مثل آب خوردن کارت های بهتر از این درست کنم !

یه دفعه شلیک خنده یکی از بچه ها می خوره تو پرم . محسنی هستش ؛ یکی از همکارا که اتفاقا از دوستای دوران بچگی هم بودیم . می گه :

بس کن حسن آقا . یادت رفته کلاس پنجم یه هشت گنده می کشیدی ، دو تا هفت کوچولو میذاشتی بالاش می گفتی این «کوهه» ! تا اونجا که من می دونم نقاشیت بهتر نشده که می خوای کارت آموزشی درست کنی . نکنه باب راس دیدی جو گرفتتت

من که یه ذره جلوی بقیه بهم برخورده سرمو به طرف پنجره برمی گردوندم و یه نگاهی به اون دورا میندازم . کتمو یه تکونی می دم یقه های لباسمو صاف می کنم و جوری که همه ملتفت بشن می گم:

بذار درستشون کنم مطمئنم می ترکونه ! اون وقت دماغت می سوزه .

 

*********************************************

 

سناریوی دوم تولید اسباب بازی : ایده تولید بازی های فکری

آخر هفته تولد پسرمه و وقتی مهمونا یعنی بچه های محل رفتن خونه هاشون ، یه نگاهی به کادوها می اندازم و یه نگاهی به پسرم و می گم : بابا نمی دونستم در و همسایه شما رو اینقدر بچه مثبت می بینن !

آخه 90% بچه محلا براش بازی فکری هدیه اوردن ! ! !

قبل از پسرم خودم بازی های فکری رو یکی یکی بررسی می کنم که یه وقت نکنه یک کدومشون بدآموزی یا خدایی نکرده تصویر دیزنی میزنی داشته باشه و بچم شنگول بار بیاد !

اسباب بازی ایرانی , ایده تولید اسباب بازی , ایده تولید و فروش بازی فکری و اسباب بازی

تو همین بررسی ها یه نکته عجیب ، توجهم رو جلب می کنه ؛

روی اکثر جعبه ها نوشته شده : n تا بازی فکری جالب و جذاب

یکی از جعبه ها رو باز می کنم و یه نگاهی به داخلش میندازم . یه صفحه بازی ، تعدادی مهره ، و یه برگه دستورالعمل به این شرح :

1. 5 تا می ری جلو

2. اگه نخوردی به چیزی 2 تا دیگه می ری جلو

3. اگه چیزی خوردت 4 تا برمی گردی عقب

4. وقتی رسیدی آخر تو برنده ای و سر----گرم شدی !

با خودم فکر می کنم : ای بابا ببین مردم مثل آب خوردن پول در میارن . اینکه کاری نداره ؛ من هم می تونم یه بازی فکری جدید درست کنم ؛ تازه با قوانین بهتر و پیچیده تر ! ! !

 

 

 

**********************************************

 

سناریوی سوم تولید اسباب بازی : ایده تولید عروسک

چند شب پیشا رفته بودم خونه یکی از رفقا که یه دختر کوچولوی 2 - 3 ساله داره .

فسقلی نشسته بود پای تلویزیون و داشت کارتون راپونزلو نگاه می کرد .

درست همون طوری که من تو سن 10 - 12 سالگی میخ برنامه هادی و هدی می شدم اونم غرق تماشای راپونزل بود و چون روح لطیفش هنوز خیلی خاکی نشده بود توی یکی از صحنه های کارتون ، وقتی راپونزل با ماهیتابه زد تو کله پسره ، برگشت و با تعجب گفت : ببین ؛ راپونزل باباشو با ماهیتابه زد !

یه خورده که رفتم تو نخ کارتون دیدم لامصبا زدن به هدف :

یه دختر 18 ساله رو ( همسن با باربی ) با گیسوان طلایی و خیلی بلند گذاشتن شخص اول کارتون ، یه اسب باحال به نام ماکسیموس با یه پسره به اسم یوجین رو کنارش ردیف کردن و . . . .

در حین تماشای این شاهکار دیزنی یاد مقاله ای که در مورد "مضرات عروسک باربی " نوشته شده بود افتادم ؛ اینکه طرح اولیه عروسک باربی از روی یک الگوی بد گرفته شده و نسبت قد و وزنش به هم نمی خوره و دختری که هیکلش مثل اون بشه به احتمال زیاد پاش می شکنه و . . .

عروسک و اسباب بازی , عروسک زیبا , عروسک راپونزل , ایده تولید و فروش عروسک و اسباب بازی

پیش خودم گفتم :"ای وای . . . اگه کسی تو دنیای واقعی موهایی به بلندی راپونزل داشته باشه چی می شه ؟ برای گردنش چه مشکلاتی پیش می یاد ؟ این وظیفه ماست که گردن بچه هامونو نجات بدیم . . . "

داشتم فکر می کردم که باید یه کاری کنیم و بچه ها رو از این همه مصیبت نجات بدیم که یه دفعه یه «ایده توپ» به ذهنم رسید ؛

"اگه یه ده سالی از سن این عروسکه کم کنم و یه خورده هم « تپلش» کنم و یه عروسک جدید با 40 - 50 درصد تغییر درست کنم حسابی برای بچه ها مفید واقع می شه . "

از فکری که کردم و ایده ای که دادم حسابی هیجان زده شدم. پیش خودم گفتم :

"حال کردی ! به این می گن یه فکر بکر نون و آبدار مناسب بچه های خودمون . بزن بریم درستش کنیم ! ! ! "

 

**********************************************

 

خشت اول چون نهد معمار کج . . . .

هیچ اشکالی نداره که بزرگ فکر کنی ، طرح جدید بریزی ، نقص و کمبود اسباب بازی های موجود رو ببینی و اونا رو برطرف کنی و یا بهتر از اونها رو درست کنی

اشکال کار اینه که بسیاری از ایده ها - سوای اسباب بازی های خوب و « بازار دیده » - بر مبنای این تفکر شکل می گیرن که :

« آخه اسباب بازی درست کردنم کاری داره ؟ اصلا ایده منو با این اسباب بازی هایی که تو بازاره مقایسه می کنی ؟ ایده من یه چیز دیگس ! تحقیق نمی خواد که ! از فردا می یوفتم دنبال کاراش ! »

وقتی معتقد باشی چیزی به درد نمی خوره پس ارزش تحقیق و بررسی هم نداره . اصلا لازم نیست بهش نگاه کنی و چیزی ازش یاد بگیری .

در واقع پشت سر خیلی از ایده های تولید اسباب بازی ( دست کم اونایی که من باهاشون مواجه شدم ) هیچ تحقیق و اطلاعات سازمان یافته ای وجود نداره .

البته شکی نیست که بعضی از اسباب بازی ها واقعا به درد نخورن و شاید هم ایده تولید اونا از همین طرز فکر بالا آب می خوره ولی وقتی کسی ایدش رو اینطوری روی پوچ بودن کار دیگران و باد کردن خودش بسازه حتما ترکیدن هم تو کارش هست ! دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره . ایدش مثل یه حبابه ، عمر حبابم کوتاهه .

وقتی قسمت اول این مطلب ، روی سایت قرار داده شد دوستای زیادی تماس گرفتن و سؤالاتی رو در مورد "ارزش و نحوه اجرای ایده ها"شون پرسیدن . جالب اینه که اکثر ایده ها بر اساس همین تفکر بالا بود . یعنی خشت اول یا همون تفکر پشت سر قضیه کج بود

وقتی هم خشت اول کج باشه تا ثریا پیشکش ؛ به سقف اول نرسیده برمی گرده می ریزه !

اینا رو گفتم نه برای اینکه کاری رو بی ارزش بدونم یا ایده ای رو کوچک بشمرم. گفتم چون خودم هم از این دسته گلا به آب دادم !

 

*************************************************

 

« چند سال قبل وقتی تازه وارد کار تولید اسباب بازی شده بودیم به سرمون زد یه تعداد کارت بازی تولید کنیم . پیش خودمون فکر می کردیم با طراحی خوب و کیفیت مناسب کارتا ، اونا رو روی هوا می برن . رویای شیرینی بود .

خلاصه بسم الله رو گفتیم و دل و زدیم به دریا .

خیلی فرز و فوری طرح کارو آماده کردیم و بردیم چاپخونه و اصلا فکر نکردیم که کارتایی که توی بازارهستش رو یه کوچولو بررسی کنیم که چیه ، چه جوریه ، چند تاس، کی تولید می کنه ، چند میده به بازار و . . . .

فکر می کردیم چون ایده و کارمون تر و تمیزه ، بره بازار شیرین می خرنش !

آمار یه سری هواپیما و موتور و ماشینو جمع و جور کردیم و تو یه جعبه طلقی ، 7 تا بسته 18 تایی کارت بازی قرار دادیم . انصافا خیلی هم خوشگل و مرتب شده بود ولی وقتی پامون گذاشتیم بازار یه دفعه سر و کله مشکلای کوچیک و بزرگ پیدا شد :

اول اینکه : قیمت هر عدد از کارتای ما فقط چند ریال گرونتر از کارتای دیگه بود که کاملا هم منطقی بود .

اگه درست یادم باشه کارتای توی بازار اون زمان دونه ای 15 ریال برای مغازه دار آب می خورد . یعنی مغازه دار یه بسته 10 تایی کارت رو حدودا 15 تومن می خرید و 50 تومن می فروخت . ما اومدیم شیرین کاری کنیم هم مقوای سنگین تر استفاده کردیم ، هم یه مقدار کارتا رو بزرگتر کردیم تا تصویرش واضح تر بشه ، هم به جای 10 تا کارت 18 تا کارت رو با هم بسته بندی کردیم . برای همین 35 تومن برای مغازه دار تموم شد . ( حالا بیا ثابت کن این 10 تا نیست 18 تا هستش ، مقواشم بهتره ! ) .

 

مشکل دوم که خیلی هم عجیب بود اینکه :

از عصر حجر تا چند روز قبل از آماده شدن نهایی کار ، بین پسر بچه ها کارتای ماشین و موتور و هواپیما و فوتبالیست مد بود . ماهم همین جور کارتا رو منتها با کیفیت بهتر تولید کردیم ولی درست زمانی که رفتیم تا اونها رو توی بازار پخش کنیم یه دفعه دیدیم کارت "شخصیت های بدنساز " مد شده . چشمتون روز بد نبینه دو سال طول کشید تا از شر رویای شیرین تولید کارت بازی خلاص شیم . . . .

مشکلات زیاد دیگه ای هم وجود داشت که اگر کمی حوصله به خرج می دادیم و تحقیق و بررسی می کردیم خیلی راحت می شد براشون فکری کرد تا هم پولمون نسوزه هم دل و دماغمون ! »

 

ایده ساخت و تولید اسباب بازی چقدر می ارزد ؟

درسته که هر کار و محصول جدیدی با یک جرقه فکری و ایده نو شروع می شه و نیاز به خلاقیت و رویا پردازی داره که ممکنه از عهده هرکسی هم برنیاد ولی باید توجه داشت که تعداد بسیار زیادی از ایده ها خیلی معمولی هستن و قابلیت تبدیل شدن به یک محصول بازارپسند رو ندارن . تعداد بسیار زیاد یعنی چقدر ؟

کارن آنزین ، کمک موسس آزمایشگاه خلاقیت و نوآوری شرکت پولاروید اینگونه برآورد می کنه که :

« به ازای هر 3000 ایده درباره محصول جدید ، چهار عدد ( یعنی حدود 0.1 درصد) به مرحله توسعه رسیده ، دو عدد از آنها عملا روانه بازار شده و تنها یک عدد از آنها به یک موفقیت در بازار تبدیل می شود . »

یعنی با یک حساب سرانگشتی 99.9 % از ایده ها در بازار موفق نمی شوند .

در زمینه اسباب بازی ممکنه آمار کمی متفاوت باشه و بالا و پایین بره ولی واقعیت اینه که ارزش ایده مثل یه سرابه برای آدم تشنه ، وسط دل بیابون . مرد می خواد بره و زنده با دست پر برگرده ! . شایدم به خاطر همینه که خیلیا جرات جلو رفتن برای تحقیق درباره ایده هاشون و به سرانجام رسوندن اونا رو ندارن ؛ شاید !

 

 

اسباب بازی  , تولید و فروش اسباب بازی , انواع ایده های تولید و فروش اسباب بازی , ایده تولید انواع بازی فکری برای کودکان , ارزش ایده اسباب بازی , سرمایه لازم برای تولید و فروش اسباب بازی , ایده های خلاقانه اسباب بازی  ایده تولید اسباب بازی

 

بی دلیل نیست که فیل بیکر نویسنده کتاب ارزشمند از ایده تا مشتری که خودش صاحب 30 تا اختراع ثبت شده هستش می گه :

« فرآیند خلق یک محصول موفق بسیار فراتر از یافتن یک ایده است . در حقیقت ایده یابی آسان ترین بخش کار است و اتفاقات پس از آن بسیار مهم تر است . . . . با خودمان می گوییم : " چرا چیزی نمی سازند که . . . . ؟ " اما فکر کردن به یک محصول تا ساختن آن و موفق شدن در بازار ، فاصله زیادی دارد . »

در صورتیکه ادیسون معتقده موفقیت نیازمند 1 % ایده و خلاقیت و 99 % تلاش و پشتکاره ولی بیکر خوش بین تره و می گه :

«ایده و خلاقیت در بسیاری موارد تنها 5 % از عوامل لازم برای موفقیت را تشکیل می دهد .»

ممکنه خیلی از ایده ها باحال باشن ،خلاقانه باشن و یا تا حالا به فکر کسی نرسیده باشن ولی این دلیل نمی شه که حتما بازارپسند هم باشن .

 

انواع ایده های تولید اسباب بازی

ایده های مختلفی ممکنه در ذهن افراد شکل بگیره . یه ایده ممکنه به صورت فی البداهه هنگام تفریح و استراحت به فکر کسی برسه . یه ایده دیگه هم ممکنه مراحل تکوینی خودشو مدت ها طی کنه و بارها اصلاح بشه تا شکل واقعی و کاربردی تری پیدا کنه . در کتابا و مقالات مختلف ایده ها رو به روش های گوناگونی دسته بندی می کنن که می تونید با یه جستجوی کوچولو توی اینترنت و یا بین کتابا درباره اونا تحقیق کنین .

ولی از جنبه عملی می شه ایده ها رو به دو دسته کلی ایده های تبلیغاتی و ایده های عملیاتی تقسیم بندی کرد

که موقع بررسی و شناسایی ایده ها خیلی به درد می خورن .

 

1. ایده های تبلیغاتی :

این گونه از ایده ها - آگاهانه یا ناخودآگاه - غالبا به این دلیل شکل می گیرن که برای "هویت طراح " آن تبلیغ کنن . در واقع مهمترین هدفی که این طرح ها در دل خود دنبال می کنن تبلیغ فرد یا شرکتیه که قصد مطرح کردن خود رو در قالب اون ایده داره .

ایده های تبلیغاتی معمولا در یک محیط ایزوله و انتزاعی ، فارغ از نیازهای واقعی دنیای پیرامون و برای بیان

"به من نگاه کنید . این کار منه ها " شکل می گیرن .

یکی از مهمترین ویژگی های چنین ایده هایی " عدم پشتیبانی " اجرای ایده و به نتیجه رسوندن آن توسط طراح ( ایده پرداز) است .

چرا ؟ چون اولویت اول طراح اینه که « آیا به وسیله این ایده دیده می شه ؟ کارش مورد توجه هست ؟ جایزه ای ، تشویقی ، پولی ، تقدیر نامه ای . . . بهش تعلق می گیره یا نه ؟ »

بنابراین ارزش اول در چنین طرح هایی ارزش تبلیغاتی اونه و سودآوری و مشتری پسند بودن به فراخور حال و تجربه طراح در مراحل بعدی اولویت قرار می گیره .

برای مثال ایده های تولید اسباب بازی که در ابتدای این مقاله در قالب سه سناریوی مختلف بیان شد همگی نمونه هایی از ایده های تبلیغاتی بودن .

از این دست ایده ها ، خیلی زیاد هستن و در زمینه های خارج از حوزه اسباب بازی هم به وفور به چشم می خورن . برای مثال می شه به ایده ای همچون طرح google glass اشاره کرد ؛ گجتی برای بهره گیری بهتر از واقعیت مجازی که بسیار هم سر و صدا کرد ولی چون آقای برین ( موسس گوگل ) طاقت نیاورد و اونو به عنوان یه ایده تبلیغاتی مطرح کرد ، بعد از سالها هنوز نتونسته از گوگل گلاس به صورت تجاری بهره برداری کنه .

به هر حال با کمی بررسی در مورد ایده های تبلیغاتی به راحتی می شه متوجه شد که اینگونه طرح ها برای خروج از فاز تبلیغی و ورود به مرحله اجرایی و نتیجه بخشی دارای نقاط مبهم فراوانی هستن

 

2. ایده های عملیاتی :

این ایده ها مبتنی بر یک جستجوی بیرونی هستن ، در موردشون تحقیق شده ، یه نقشه اجرایی دارن ( یا روی کاغذ یا توی ذهن تولید کننده به اسم تجربه ) و برعکسِ ایده های نوع اول هدف اصلی اونا بازار پسند بودن و به دست آوردن نتیجه کاربردی هستش .

دقت به یه نکته لازمه ؛ هم ایده های نوع اول و هم ایده های نوع دوم ارزش های متنوع و گوناگونی رو دنبال می کنن . یعنی ایده های تبلیغاتی هم ممکنه فروش و کسب سود مد نظرشون باشه ولی در اولویت اول نیست . در ایده های نوع دوم هم ممکنه شهرت و دیده شدن براشون اهمیت داشته باشه ولی این ارزش در مرتبه پایین تری نسبت به فروش و بازگشت سرمایه و سودآوری قرار می گیره .

در یه ایده عملیاتی خوب ، این موضوع تا حد ممکن روشن شده که اسباب بازی قراره ته کار چی دربیاد و چه مزیت متمایزی رو ارائه کنه ، این اسباب بازی کجای بازار باید بشینه ، چه جوری برسه اونجا ، برای تولید و توزیعش به همکاری چه افرادی نیازه ، توی بازار با کیا باید کار کرد و بهشون اعتماد داشت ، از کیا باید فرار کرد و برحذر بود ، چه مقدار سرمایه و امکانات برای تولیدش لازمه ، موانع و مشکلاتی که وجود دارن یا اونایی رو که شرکا و رقبا و . . . ممکنه برامون ردیف کنن کدوما هستن ، و چه اهدافی رو باید ملاک ته خط رسیدن برای سنجش شکست و موفقیت قرار داد .

البته خیلی رویاییه که برای همه این سئوالات جواب مشروح و دقیقی پیدا کنیم ولی تحقیق و بررسی در مورد این مسایل قدم بسیار مهمی برای موفقیت در تولید و فروش کالا محسوب می شه .

 

کدام یک از انواع ایده های اسباب بازی بهتر است ؟

با همه این اوصاف آیا ایده تبلیغی چیز بد و بی ارزشیه ؟ نه ! این ایده ها اگر آگاهانه و به شکل درست مطرح بشن شیوه بسیار خوبی برای تبلیغ کردن ( حتی برند سازی ) و شناخته شدن هستن و از طرفی هم می تونن به عنوان نقطه شروعی برای ایده های نوع دوم باشن . ولی وقتی یه همچین ایده هایی به ذهنتون می رسه یادتون باشه خیلی بعیده کسی پیدا شه که برای شنیدن و دیدن ایده اسباب بازیی که جهت «معرفی و برند سازی خودتونه» بهتون پولی پرداخت کنه ! و یا انتظار داشته باشین ایده اسباب بازیتون جهان شمول شه ! ! !

بنابراین برای این نوع از ایده ها ( طرح هایی که مورد بررسی حرفه ای قرار نگرفته اند ) چون قصد تبلیغ کردن دارین حتما هزینه ای رو در نظر بگیرین و بودجه ای رو کنار بذارین . این هزینه رو هم بزنید به حساب آشنا شدن خودتون با بازار و یا شناخته شدن شما توسط بازار ، نشوندن اسباب بازی در بازار ،تحلیل رفتار مشتری ، کسب تجربه و . . .

اما برای ایده های عملیاتی باید بودجه های به مراتب بزرگتری رو فراهم کنین . ایده های عملیاتی نیاز به تحقیق و بررسی های مفصل و نمونه سازی های اولیه و ثانویه و برنامه تولید و بازاریابی و بازاررسانی و . . . دارن که بعدا در فرصت مقتضی به هر یک از اونها اشاره می کنم .

این نکته رو هم باید بگم که بسیاری از افراد با ارائه ایده های تبلیغی دوست دارن نتایج ایده های عملیاتی رو به دست بیارن ! که تصور درستی نیست و در نهایت ، بازار این نکته رو به صاحب ایده می فهمونه که برای موفقیت و اجرایی شدن طرحش باید اطلاعات بسیار بیشتری رو گردآوری کنه . ( فکر می کنم یکی از مهمترین مشکلات صنعت اسباب بازی کشورمون - جدای از گلوگاه سیستم توزیع و فروش- هم همین نکته هستش )

jay Azriel یکی از اساتید مرکز کارآفرینی JD Brown در این مورد می گه :

« غالبا ایده های زیادی در ذهن انسان شکل می گیرند ، اما آن دسته از ایده ها به فرصت های تجاری تبدیل می شوند که بیش از بقیه در مورد آنها اندیشه و تحقیق صورت گرفته باشد »

 

*********************************************

در بخش بعدی این مطلب به 7 دلیل عمده اشاره می کنم که چرا بسیاری از ایده ها بررسی نمی شن و با وجود اعتقاد راسخی که صاحب ایده در مورد بکر و استثنایی بودن طرحش داره باز هم حاضر به تلاش و کنکاش صحیح برای موفقیت اون نیست

 

 

منبع :www.toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )

 

مطالب مرتبط :

----------------------------------------------------------------------------------------------------

اسباب بازی -اسباب بازی فروشی-مرکز اسباب بازی تهران -اسباب بازی فروشی معتبر - بهترین اسباب بازی فروش - هدیه جشن تولد کودک

گردش مالی بازار اسباب بازی چقدر است؟

 

اسباب بازی -فروشگاه اسباب بازی- اسباب بازی فروشی در تهران - خرید اسباب بازی - فروش اسباب بازی  -کودک و اسباب بازی

چگونه سرمایه لازم برای تولید اسباب بازی را محاسبه کنیم؟ بخش اول

 

اسباب بازی , اسباب بازی فروشی ,اسباب بازی فروشی معتبر -  فروشگاه اسباب بازی ,فروش اسباب بازی ,اسباب بازی ایرانی , تولید اسباب بازی در ایران

چگونه یک بانوی کارآفرین بر موانع تولید اسباب بازی غلبه کرد؟

 

 

لطفا نظر ، پیشنهاد ، انتقاد یا تجربیات خود را در این زمینه از طریق فرم زیر ارسال کنید :

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

صفحه اصلی / نمایشگاه اسباب بازی های ایرانی / فعالان بازار / فروشگاه اسباب بازی/ سفارش آگهی / تماس با ما

 

 

 

 

 

فعالان ثبت شده : 213 مورد

 

مشخصات خود را اینجا ثبت کنید

 

اسباب بازی فروشی , اسباب بازی های ایرانی , تولید اسباب بازی , عروسک , تبلیغات اسباببازی , تولید کنندگان ایرانی اسباببازی

اسباب بازی فروشی , عروسک , دانلود رایگان فایل های مفید برای کودکان , هدیه جشن تولد کودک , فروشگاه اینترنتی اسباب بازی , فروش اسباب  بازی , اسباب بازی - دانلود رایگان برای کودکان

اسباببازی فروشی , تبلیغ در بازار اسباب  بازی , معرفی اسباب  بازی های ایرانی , معرفی فعالان بازار اسباب  بازی , فروشگاه اسباب  بازی , نمایشگاه اسباب بازی , آگهی های اسباببازی , در بازار اسباب بازی دیده می شوید

اسباببازی فروشی , فروشگاه اسباب بازی , اسباب  بازی استاندارد , ,ایمنی اسباب بازی , اسباب بازی - استانداردهای ملی اسباب  بازی در ایران

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , فروشگاه اسباب بازی , فروش اسباب بازی , اسباب بازی و حل جدول سودوکو

 

>

 

اسباب بازی ,اسباب بازی فروشی , سایت بازار اسباب بازی , هر فروشنده اسباب بازی باید بداند , نکانتی در مورد فروشندگی اسباب بازی , فروش اسباب بازی , فروشندگان اسباب بازی

اسباب بازی , عروسک , تولید اسباب بازی , اسباببازی فروشی , عروسک فروشی , اسباب بازی ایرانی , اسباب بازی خارجی

اسباب بازی , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , کارگاه تولید عروسک

اسباب بازی فروشی , اسباب  بازی , هدیه تولد کودک ,

اسباب  بازی , تولید صنعتی اسباب  بازی , اسباب بازی های پلاستیکی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک

اسباب بازی فروشی , هدیه , کودک , عروسک فروشی , دانلود رایگان کتاب ساخت ماشین های اسباب بازی چوبی

اسباب  بازی فروشی , هدیه , عروسک , اسباب بازی و نکات فروشندگی 1

اسباببازی فروشی , فروشگاه اینترنتی اسباب  بازی ,  اسباب بازی- محل تبلیغ شما

اسباب  بازی فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی و تبلیغ هدفمند