جستجو
فیلترهای عمومی
عین عبارت
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
جستجو در خلاصه
فیلتر محصول/ نوشته
محصولات
نوشته‌ها
فیلتر براساسدسته های محصولات
فکری-آموزشی
بین 50 تا 100 هزار تومان
بین 100 تا 200 هزار تومان
پسرانه
خردسال
دخترانه

این مطالعه بازار اسباب بازی و صنعت اسباب بازی در اتحاديه اروپا را مورد بررسي قرار مي دهد

بازار اسباب بازی و صنعت اسباب بازی در اتحاديه اروپا

 

 

مطالعه آمار رسمی منتشر شده در حوزه هایی نظیر اشتغال زایی، درآمدزایی و عملکرد برترین برندهای صنعت اسباب بازی برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این صنعت همیشه جذابیت خاصی داشته است. گزارش نهایی کنسرسیوم توسط تيمي از پیمانکاران و کارشناسانی كه در زمینه بازاريابي و رقابت صنعتي تحقیق می كنند در سال ۲۰۱۳ منتشر شده. اين كنسرسيوم اصالت هلندي داشته و از ۲۸ متخصص و كارشناس عالي رتبه استفاده می کند

آمار و تحقیقات ارائه شده در این گزارش نظر رسمی اتحادیه اروپا نیست بلکه صرفا نتیجه تحقیقات این کنسرسیوم می باشد

 

 

هدف از این مطالعه

 

این مطالعه بازار اسباب بازی و صنعت اسباب بازی در اتحاديه اروپا را مورد بررسي قرار مي دهد. هدف اين مطالعه مروری جامع بر رقابت پذیری و عملکرد صنعت اسباب بازی دراتحادیه اروپا در زمینه بین المللی است. زمينه اين پژوهش نیز بيان سوالات مرتبط با طراحي، توليد و اشتغال بازار اسباب بازی عنوان شده است

بازار خرده فروشي اسباب بازي

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار برای کالاها و خدمات در سراسر جهان است. این مطالعه تخمین می زند که فروش اسباب بازی و بازی هاي سنتي در بازار اتحادیه اروپا از ارزشي معادل ۱۵.۸ میلیارد يورو در سال ۲۰۱۱ برخوردار بوده است. اين در حالي است كه اين رقم در آمريكا به ۱۴ ميليارد يورو و در چين به ۴.۸ ميليارد يورو مي رسد. اين زمينه از فعاليت پتانسيل بالايي براي درآمدزايي این صنعت ایجاد کرده است

تاثیر جمعیت بر درآمدزایی صنعت اسباب بازی

يكي از فاکتور هایی که تقاضای خرید اسباب بازی را تحت تاثیر خود قرار می دهد میانگین جمعیت کودکان یک جامعه است. در حال حاضر تعداد کودکان در اتحادیه اروپا و ایالات متحده کم و بیش با ثبات است اما سیاست تك فرزندي و افزایش درآمد چین منجر به کاهش شدیدي در جمعیت کودکان اين كشور شده است. بنابراین در طرح ریزی برنامه های بازاریابی توجه به این مساله به تصمیم گیری های بهتر کمک شایان توجهی می نماید

رقابت شدید محصولات اسباب بازی

یکی از عواملی که رقابت شدیدی را در این حوزه از بازار به وجود خواهد آورد، افزایش محصولات ICT است . اين محصولات كم كم در حال جايگزيني اسباب بازي هاي سنتي هستند.شرکت های سازنده بازی های ویدئویي، صفحات هوشمند، تبلت ها وسایر محصولات سرگرمی جديد رقابت تنگاتنگي را براي تصرف بازار اسباب بازی آغاز كرده اند. اين دسته از اسباب بازي ها علاقه و پول هاي توجيبي بچه ها را به سمت خود مي كشند. اسباب بازی های الکترونیکی، اپليكيشن هاي جذاب تبلت ها جایگزین مستقیم و ارزاني برای اسباب بازی هاي سنتي خصوصا گروه پیش دبستاني شده اند

برآورد فروش اسباب بازی در سالهای آینده

در سطح اقتصاد کلان، عدم اطمینان در مورد بهبود بحران جهانی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده، پیش بینی رشد را مشكل مي كند. اما با تمام اين اوصاف پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۶ فروش اسباب بازی در جهان ۷.۵٪ افزایش يابد

ارزش تولیدات و اشتغال زایی در صنعت اسباب بازی

ارزش توليدات صنعت اسباب بازي در اتحاديه اروپا بالغ بر ۵.۸ ميليارد يورو بوده است ميزان اشتغالزايي مستقيم اين صنعت نيز در اروپا حدود ۵۱ هزار نفر است. ارزش توليدات آمريكا ۴.۴ ميليارد يورو و براي ۳۵ هزار نفر اشتغال ايجاد كرده است. اسباب بازي هاي توليد شده در چين نيز ارزشي معادل ۱۶ ميليارد دلار داشته كه پيش بيني مي شود براي ۱۲۸ هزار نفر اشتغال زايي داشته است

اسباب باززی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , آمار فروش اسباب بازی در اروپا

مدیریت فرآیند تولید اسباب بازی

گرچه تقاضاي اسباب بازي به شدت فصلي است اما با متمركز كردن فعاليت ها اين پيك هاي متوالي كاهش يافته است. تولیدی هایی که به سودآوری رسیده اند، با مدیریت سفارش های جدید، از حالت فصلي خارج شده اند فعالان این حوزه به این نتیجه رسیده اند که کار فصلی و اخراج و استخدام دوباره کارگران، هزینه ، انرژی و زمان زیادی را از آنها می گیرد. به همین دلیل کارفرمایان با تنظيم ساعت های كاري مشكل همیشگی نبودن تولید را حل كرده اند. به طوری که در زمان اوج سفارشات ساعت هاي كاری افزايش مي يابد و در زمان كاهش تقاضا، ساعت كاري کوتاه تر مي شود . اما همیشه کاری برای انجام دادن کارگران وجود دارد

ايمني اسباب بازي

ايمني اسباب بازي ها در اتحاديه اروپا طبق آيين نامه سال ۲۰۰۹ كنترل مي شود. اين قوانين تولید کنندگان، وارد کنندگان و تامین کنندگان را ملزم به رعايتEC TSD48 استاندارهاي تعريف شده مي نمايد. اين استاندارها به خصوصيات مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی و ايمني اسباب بازي ها توجه دارد. مطابق اين قانون هر توليد كننده مي بايست براي ورود محصول خود به بازار يك بيانيه استاندارد منتشر كند. اين كار اگرچه در برخي مواقع هزينه هايي را بر توليد كنندگان وارد مي كند كه تحمل آن براي توليدکننده كوچك مشكل به نظر مي رسد اما در كل بر كيفيت محصولات توليد شده تاثير مثبتي مي گذارد.

صیانت از مالکیت فکری بر اسباب بازی

حفاظت از حقوق مالکیت فکری نيز يكي ديگر از دغدغه هاي تولید کنندگان اسباب بازی است. در سال ۲۰۱۱ در بخش خرده فروشي مبلغی بالغ بر ۱۶ ميليون يورو و بيش از ۲ هزار و پانصد مورد نقض قانون صورت گرفته است كه ۸۸درصد در چين و ۱۰ درصد در هنگ كنگ بوده است. با اين وجود در سال ۲۰۱۱ ارزش كل صادرات اروپا ۵.۳ ميليارد يورو بوده و تجارت داخلي اين اتحاديه ۴.۲ ميليارد يورو برآورد شده است

هزينه حمل و نقل کالای اسباب بازی

براي توليد كنندگان اتحاديه اروپا هزينه حمل و نقل اسباب بازي هاي توليد شده , از چين بالا است. اما براي اقلام پلاستيكي كوچك كه در حجم بالا توليد مي شود اين هزينه ها مقرون به صرفه است. اسباب بازي هايي كه در كارخانه هاي كاملا خودكار توليد مي شود داراي قيمت رقابتي با محصولات مشابه خود مي شوند

چشم انداز بازار در نوآوری و تحقیق و توسعه اسباب بازی

در نهايت اينكه در یک بازار پویا به احتمال زیاد رقابت بر روی قیمت و نوآوری شديد مي شود. نوآوری به طور گسترده ای در بخش تولید به حفظ رقابت كمك مي كند و به توليد كنندگان اجازه مي دهد به طور موقت قيمت محصولات نوآورانه را كاهش دهند. هزينه هاي تحقيق و توسعه براي توليد محصولات از ۰.۶ به ۲.۶ رسيده است كه از گردش مالي موسسات تامين مي شود. با وجودپیش بینی های مثبت رشد، اسباب بازی های سنتی نيز با تبلت ها و اسباب بازي هاي هوشمند وارد رقابت تنگاتنگي خواهند شد. فروش اينترنتي هم از يك رشد دو رقمي برخوردار شده است

بازارهاي اصلي اسباب بازی

كل فروش جهاني اسباب بازي و گيم ها در سال ۲۰۱۱ معادل ۵۸ ميليارد يورو بوده است. انگليس، فرانسه ايتاليا،و اسپانيا بزرگ ترين بازارهاي اتحاديه اروپا بوده اند. اگرچه بازارهاي فروش اسباب بازي در دهه ۲۰۰۰ از روند رو به رشدي نسبت به سالهاي قبل از آن برخوردار شده است

هدیه تولد کودک , اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , آمار و پیش بینی فروش اسباب بازی در اروپا

بازارهاي آمريكا هم اگرچه هنوز به پيك سالهاي ۲۰۰۱ نرسيده است اما انتظار مي رود روند رو به رشد آرامي را پيش رو داشته باشد. بحران اقتصادي سالها ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ باعث شد بازار آمريكا افت و خيزهايي را تجربه كند. اما در اتحاديه اروپا روند رو به رشد فروش همچنان ادامه يافت. اتحاديه اروپا در سالهاي ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ شاهد كاهش شدیدی در میزان فروش خود بود كه پس از آن روند رو به رشدي را طي كرد. اما ميزان رشد در اتحادیه اروپا تفاوت قابل توجهي نسبت به ميزان فروش در آمريكا داشت. چين نيز تا سال ۲۰۰۴ از فروش نسبتا ثابتي برخوردار بود اما از آن زمان به بعد روند رو به رشدي را تجربه كرد. اتحاديه اروپا سهم ۲۸ درصدی از فروش بازار اسباب بازي و گيم ها به دست آورده است و با وجود افت و خيزهايي كه در بازار اسباب بازي وجود دارد به رشد پايداري رسيده است

عروسک فروشی , اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , نمودار سهم فروش اسباب بازی در کشورهای مختلف

مهم ترين توليدات صنعت اسباب بازی

در این مطالعه اسباب بازي ها را به پنج دسته اصلی طبقه بندي كرده اند كه اين طبقه بندي شامل بازي هاو پازل ها، اسباب بازي هاي نوزادي و پيش از دبستان، اسباب بازي هاي ساختني ،عروسك و متعلقات آن و اسباب بازي هاي خارج از منزل و ورزشي قرار مي گيرند. اگرچه اين دسته از محصولات از اجناس پرطرفدار اتحاديه اروپا هستند اما در كشورهاي مختلف از تفاوت هايي برخوردار هستند. براي مثال مردم ايتاليا بيشتر به خريد لوازم ورزشي و بيرون از منزل علاقه دارند. در حالي كه در روماني عروسك هاي پوليشي محبوب ترند

عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , اسباب بازی فروشی , نمودار فروش انواع اسباب بازی در اروپا

اسباب بازي هاي ساختني ها در بين كشورهاي اتحاديه اروپا از روند رو به رشد سریعی برخوردار بوده است. اما ميزان رشد در بين كشورهاي مختلف اين اتحاديه از رقم هاي متفاوتي برخوردار بوده است. براي مثال در اسپانيا ۰.۴ % و در انگليس ۱۸.۵ % رشد داشته است

بررسی الگوهای خرید اسباب بازی

الگوي خريد اسباب بازي و مبلغي كه براي آن پرداخت مي شود با قدرت خريد مردم همبستگي نزديكي دارد بعلاوه مشخصات فرهنگي نيز روي خريد اسباب بازي تاثير گذار است. مطالعات بين المللي انجام شده در سال ۲۰۰۵ نشان مي دهد ،آلماني ها اسباب بازي را خريداري مي كنند كه پيشرفته تر باشد در حالي كه مردم ايتاليا به طور آني تصميم مي گيرند كه چه چيزي خريداري كنند. آمريكايي ها بيشتر تمايل به خريد عروسك و ملزومات آن دارند مردم چين هم به خريد عروسك هاي پوليشي تمايل بيشتري نشان مي دهند. پازل ها نيز در آمريكا بيشتر از چين به فروش مي رسند

در جدول زیر گرایش مردم به اسباب بازی های مختلف در چین و آمریکا نشان داده شده است

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , نمودار فروش انواع اسباب بازی در چین و آمریکا

مطالعه جمعیت هدف اسباب بازی

ميزان جمعيت كودكان ۰ تا ۱۴ سال دردهه گذشته بعد از يك ثبات نسبي كاهش زيادي داشته است. در سال ۲۰۰۰ جمعيت كودكان اين رده سني ۸۳ ميليون نفر بود. ۱۲ سال بعد جمعيت اين گروه سني به ۷۸.۵ ميليون نفر در كشورهاي اتحاديه اروپا كاهش يافت. اين ۷۸.۵ ميليون نفر۱۵.۶ درصد از كل جمعيت را در ۲۷ كشور اتحاديه اروپا در برمي گيرد

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , آمار جمعیت کودکان در کشورهای اروپایی

اين مقدار جمعيت در مقايسه با ۶۰ ميليون كودكي كه ۱۶.۵% جمعيت آمريكا را تشكيل مي دهد بازار بزرگتري براي فروش اسباب بازي است. ميانگين درآمد مردم آمريكا در سال ۲۰۰۰ معادل ۱/۷۵۰ يورو و براي مردم اتحاديه اروپا۲۷/۲۰۰ يورو بوده است و اين ميزان درآمد روي جمعيت متقاضي خريد اسباب بازي هم تاثير مي گذارد. جمعیت کودکان در اتحادیه اروپا و ایالات متحده از تعداد کودکان چین کمتر است. در سال ۲۰۱۱ تعداد کودکان زیر ۱۵ سال در حدود ۲۲۰ میلیون یا ۱۹.۶ درصد از کل جمعیت (رجوع کنید به شکل ۲.۶) بود. این جمعيت پتانسیل عظیمی برای فروش اسباب بازی های سنتی و انواع بازی ها را فراهم می کند. با این حال، جمعیت کودکان چین نسبت به سال ۲۰۰۰ به شدت کاهش یافته است. در دراز مدت این عامل می تواند رشد تقاضا برای اسباب بازی ها و بازی ها را در چین محدود كند. رشد کنونی فروش اسباب بازي در بازار چین به افزایش قدرت خرید والدين و نوجوانان نسبت داده مي شود

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , نمودار کاهش کودکان در چین

تاثیر پذیری بازار های آینده اسباب بازی

توسعه بازارهاي آینده تا حدودی به نرخ تولد بستگي خواهد داشت. نرخ های تولد دراتحاديه اروپا به طور قابل توجهی بین کشورهای عضو متفاوت است: در آلمان در سال ۲۰۱۱اين ميزان ۸.۱ در ۱۰۰۰ و در ایرلند ۱۶.۳ در ۱۰۰۰بود.نرخ تولد به طور متوسط دراتحاديه اروپا ۱۰.۴در ۱۰۰۰ در سال ۲۰۱۱ بود

نرخ تولد در ایالات متحده تا سال ۲۰۰۹ کاملا پایدار بود ولي به دنبال آن کاهش شدیدي درنرخ جمعيت اتفاق افتاد و در سال ۲۰۱۱ به ۱۲.۷ در ۱۰۰۰ كاهش يافت. این افزایش نیم میلیون نفري در بین کودکان زير چهارده سال در ایالات متحده كه بين سالهاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ اتفاق افتاد به کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان و كاهش مهاجرت نسبت داده شده است. اتخاذ سیاست تک فرزندی در چین به طرز چشمگیری رشد جمعيت را کاهش داده است. انتظار می رود با سیاست تک فرزندی نرخ تولد در چین از ۱۱.۹ در ۱۰۰۰ در سال ۲۰۱۱به ۱۰.۸ در ۱۰۰۰ در سال ۲۰۱۶ كاهش يابد. اگرچه نشانه هايي از تغيير در اين سياست به چشم مي خورد كه در آينده مي تواند نرخ رشد جمعيت را تثبيت نمايد

بازار اسباب بازی

به منظور تجزیه و تحلیل اهمیت اقتصادی صنعت اسباب بازی از سمت عرضه، فعاليت شرکت ها، اشتغال و گردش مالی آنها را به طور مطلق و همچنين به عنوان يك كل بررسي خواهيم كرد. در اين بررسي ها از فعالان اصلي بازار جهاني و اتحاديه اروپا استفاده كرده ا يم

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , نمودار فروش اسباب بازی توسط برندهای معتبر جهانی

نقش آفرینان اصلي بازار اسباب بازي

بازار اسباب بازی و بازی های سنتی تحت سلطه برندهاي جهاني موفقي مانند لگو، هاسبرو و متل است. در اغلب کشورهای مهم اتحادیه اروپا این سه شرکت رهبران بازار هستند. سهم ۹ كشور اتحاديه اروپا از اين توليدات حدود ۲۷ درصد است. با این حال، در رتبه بندي فروش سال ۲۰۱۱ هاسبرو به عنوان شرکت ششم در آلمان قرار گرفت و لگو به عنوان شرکت دهم در اسپانیا 

در هر کشور تعدادی از فعالان حوزه اسباب بازی به صورت بومی – بین المللی نقش آفرینی می کنند .در ایتالیا Giochi Preziosi یکی از فعالان برجسته اسباب بازی است که در حال حاضر در فرانسه هم فعاليت مي كند 

Clementoni شرکت مطرح دیگر است كه در ایتالیا بسیار فعال است اما در خارج از آن فعاليتي ندارد

این تغییرات در بازارهای جهانی و اتحادیه اروپا نيز دیده می شود يكي از فعالان جهانی در عرصه فروش اسباب بازي كه نامش در رده ده كشور برتر اتحاديه اروپا اصلا مطر ح نيست شرکتی است به نام BANDAI Namco

همانطور که در شکل ۲.۷ نشان داده شده، ۵ شرکت برتر در ایالات متحده بیش از ۵۰ درصد از بازار آمريكا را در دست دارند. در ایالات متحده متل وارز بزرگترین تولید کننده در سال ۲۰۱۱ با فروشي به ارزش تقریبا ۳.۳ ميليارد يورو بود كه ۲۳.۵ ٪ از بازاراسباب بازی را در اختيار داشت. متل مجوز تولید و ساخت اسباب بازی در چین را دارد و اسباب بازي هاي توليد شده در چين را با نام تجاري خود وارد آمريكا مي كند. هاسبرو رتبه دوم بازار را به خود اختصاص داده است و در حدود ۱۷ ٪ از بازار را در اختيار دارد، پس از آن نيز لگو در مقام سوم قرار دارد. در چین نيز هر یک از ۵ شرکت برتر به صورت جداگانه کمتر از ۴ درصد از بازار را در اختيار دارند، اين شركت ها روي هم رفته کمتر از ۱۰ درصد از بازار فروش اسباب بازي را در اختيار دارند. گوانگدونگ آلفا يك شرکت با مسئولیت محدود است كه از توليد كنندگان مهم و داخلی چین محسوب مي شودو توانسته است ۳.۲ درصد از بازار اسباب چین را نصيب خود كند. تداركات بازار اسباب بازی چین از شهر “شانتو ” تامین مي شود. اين شهر قطب توليد اسباب بازي براي بازارهاي داخلی و صادرات است. با وجودي كه عمده فعاليت شركت گوانگدونگ آلفا بر بازار داخلی متمركز شده است.اما دسته اي از محصولات خود را به بريتانيا و كشورهاي همسايه و منطقه نيز صادر مي كند. آمارها نشان مي دهد سهم کلی این شرکت از بازار اسباب بازی در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است. با اينكه متل از شرکت های پیشرو در امر فروش اسباب بازی در جهان است ، با ۰.۸ ٪ فروش چین رتبه ۴را به خود اختصاص داده است

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , برندهای برتر اسباب بازی در زمینه فروش

آمارهای کلیدی در صنعت اسباب بازی اتحادیه اروپا

برآورد آمار اروپا در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که صنعت بازی و اسباب بازی در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از حدود ۵۳۰۰ شرکت تشکیل شده و حدود ۵۳۰ هزار نفر را به کار گرفته است. گردش مالی تولید شده توسط اين بخش در سال ۲۰۰۸ تقریبا ۷.۹ ميليارد يورو بوده است. جدول ۲.۴ در زیر خلاصه برخی از متغیرهای کلیدی اسباب بازی را به نمايش می گذارد. اگر چه در مقایسه با سال ۲۰۰۴ درصدي از شرکت ها و افراد شاغل کاهش یافته است. با این حال، در همین دوره گردش مالی این بخش ها در سالهاي ۲۰۰۸-۲۰۱۰ ، نشانه هایی از افزایش در افراد شاغل و تعداد شرکت ها را نشان داده است

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , آمار تولید کنندگان اسباب بازی در اتحادیه اروپا

مجموعه داده هاي SBS این مفهوم را می رسانند که ۹۹ درصد از شرکت های تولید اسباب بازی بین ۰ و ۲۴۹ کارمند داشته اندو ۶۱ درصد از اشتغال در این صنعت را پوشش داده اند . بخش های زيادي از اين صنعت از شرکت های کوچک تشكيل شده EU27است. به طور متوسط در حدود ۸۴٪ از شرکت ها بین ۰ و ۹ نفر را استخدام كرده اند . ۱۴% از شرکت ها نيز بین ۱۰ و ۴۹ کارگر را در ا ختيار خود دارند. در حالی که شرکت های کوچک بين ۰ تا ۹ نفر كارگر دارد

فعالیت های تولیدی اتحادیه اروپا در صنعت اسباب بازی

در این بخش سه شاخص کلیدی برای فعالیت های تولیدي در نظر گرفته شده است. اين شاخص ها شامل تعداد شرکت ها، گردش مالی و اشتغال مي شود. تمرکز در توزیع جغرافیایی توليدي هاي اتحادیه اروپا و چند کشور همسایه، نيز تا جايي كه امكان داشته در نظر گرفته شده است. از نظر پراكندگي جغرافيايي تقریبا نیمی از شرکت ها در چهار کشورواقع شده است. اين كشور ها به ترتيب شامل جمهوری چک ۱۳.۴% لهستان ۱۱.۲% و فرانسه ۱۱% و آلمان ۱۰.۵ % مي شود

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , آمار اشتغالزایی در صنعت اسباب بازی اروپا

الگوی گردش مالي در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متفاوت است. آلمان، ایتالیا و اسپانیا داراي بزرگترین صنایع اسباب بازی در اروپا هستند و آلمان به عنوان پرچم دار اين صنعت در رده اول قرار گرفته است

عروسک فروشی , اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , گردش مالی بازار اسباب بازی در کشورهای مختلف اروپایی

 

بیشتر بخوانید :
کسایی که عاشق فروشندگی اسباببازی هستن بخونن

 

در اين بخش وضعيت لهستان و جمهوری چک از بقيه كشورها برجسته تر است

اسباب بازی فروشی , هدیه تولد کودک , عروسک فروشی , آمار وضعیت اسباب بازی در کشورهای اروپایی

تولید اسباب بازی در اتحادیه اروپا اسباب بازی های خاصي را پوشش می دهد ، برای مثال بيشتر اسباب بازی های چوبی در فرانسه ، اسباب بازی های پلاستیکی در لهستان و بازي هاي صفحه اي هم در ایرلند تولید مي شود. اما در حال حاضر اكثر اسباب بازی هاي اروپايي در شرق دور، به ویژه چین توليد مي شوند. بسیاری از مصاحبه ها نشان مي دهد که امکانات تولید اسباب بازي در چین در حال رشد است . كارفرمايان چيني نسبت به خدمت رساني به مشتريان خود متعهد هستند. اين امر تا حدي خدمات بازار چين را ارتقا داده و موجب كاهش هزينه هاي توليد كشورهاي اروپايي شده است

منبع : www.toyinfo.ir (استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و باذکر منبع بلامانع است )

۳ دیدگاه

  1. جهانی ۱۳۹۷/۰۸/۱۰ پاسخ

    مرسی مقاله پر محتوایی بود می خواستم بدونم چنین اطلاعاتی در مورد چین و هندوستان هم وجود داره. ممنون می شم راهنماییم کنید

  2. محمد کلاهدوز ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ پاسخ

    به نظر من خوب است

  3. کهربا ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ پاسخ

    خیلی به درد تحقیق من خورد ممنونم.
    می شه لطفا آمار مربوط به سال ۲۰۱۷ رو هم برامون بگذارین .
    من به چند تا منبع خوب برای تحقیقم نیاز دارم لطفا منابع بازار جهانی اسباب بازی رو برام می فرستین

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *