مطالعات بين المللي نشان مي دهد ،آلماني ها اسباب بازي های پيشرفته تر را خريداري مي كنند در حالي كه مردم ايتاليا

درباره بازار اسباب بازی اتحادیه اروپا بیشتر بدانیم

 

اسباب بازی فروشی , عروسک فروشی , هدیه تولد کودک , بازار اسباب بازی

 

مقدمه

 

پیش بینی رشد صنعت اسباب بازی در جهان

با وجود بحران هاي اقتصادي و فراز و فرود بازار هاي بين المللي،‌كارشناسان پيش بيني كرده اند كه تا سال 2016 فروش اسباب بازي در جهان از رشد 7 درصدي برخوردار خواهد شد. در این میان كشورهاي عضو اتحاديه اروپا سهم بيشتري از اين فروش را کسب خواهند کرد

بررسي هاي سال  2011  موفقيت هاي بازارهاي اتحاديه اروپا را نسبت به آمريكا و كشورهاي آسيايي در فروش اسباب بازي تاييد مي كند، ارزش فروش اسباب بازي در كشورهاي اتحاديه اروپا بيش از 15 ميليارد يورو و اشتغال زايي مستقيم اين صنعت در اين كشورها بالغ بر 51 هزار نفر بوده است. يك نگاه مقايسه اي بين ارزش فروش اسباب بازي در آمريكا و چين هم بيانگر اين مطلب است كه اين رقم در آمريكا به 14 ميليارد يورو و در چين به بيش از 4 ميليارد يورو مي رسد. اشتغال زايي مستقيم اين صنعت در آمريكا برابر 35 هزار نفر و در چين بالغ بر  128 هزار نفر بوده است

نگاهی به وضعیت صنعت اسباب بازی در ایران

اما آمار فروش اسباب بازي در ايران چقدر است؟‌براي چند نفر در اين صنعت اشتغال مستقيم ايجاد شده است؟ در ساليان متمادي فروش اسباب بازي از چه رشدي برخوردار بوده است؟‌ وقتي سراغ پاسخ اين پرسش ها برويم هر چه بيشتر بگرديم، كمتر مي يابيم و دست آخر به اين جمله مي رسيم كه

ما چيزي به نام صنعت اسباب بازي نداريم

كلامي كه با تمام كوتاهي خود حرف هاي زيادي براي گفتن دارد که  فقط من باب درد و دل نيست بلكه نگاه واقع بینانه توليد كنندگان، توزيع كنندگان و خريداراني را در خود جاي داده است كه هر يك داستاني براي خود دارد

شاید بیشترین اطلاعات رسمی  کسب و کار اسباب بازی در کشور ما به  ارائه آمار واردات و برآورد قاچاق اسباب بازي خلاصه شود و اينكه مسئولین مربوطه توانسته اند با تدبير و درايت خود ميزان آن را در چند سال اخیر تا حدودی كاهش داده و به این ترتیب سهم توليدات داخلي را افزايش دهند. بر اساس همین آمار در سال 90، میزان کل واردات اسباب بازی و وسایل سرگرمی به کشور حدود 50 میلیون دلار بوده كه  در سال 91، به  25 میلیون دلار كاهش يافته است. در سال 1392، حدود 200 واحد صنفی تولید اسباب بازی در کشور وجود داشته و در بخش توزیع اسباب بازی نیز حدود 4 هزار واحد فعال بوده اند پس عجيب نخواهد بود اگر بدانیم میانگین سرانه خرید سالانه اسباب بازی در جهان 34 دلار , در انگلیس 499 دلار  و در ایران حدود 3 دلار است

راستی چرا خانواده های ما تا این حد کم اسباب بازی می خرند ؟ چرا اغلب تولیدات ما از کیفیت لازم برخوردار نیست ؟ چرا . . . ؟ و چرا و تا چه زمانی این داستان ادامه دارد ؟

تا كي بنشینیم  و كار نكرده خویش را نقد کنیم  و از بي كيفيتي كالاي چيني بگوییم؟

بايد آستین ها را بالا زد و كفش هاي پولادین پوشید . باید روي تمام ذهنيات و افكار منفي و اما و اگرهاي راه خط بطلان كشید. باید قدم در راهی گذاشت که تنها مقصدش آينده روشن و كالاي باكيفيت و مرغوبی است كه تبديل به يك برند جهاني شده است .فرقي نمي كند، کدام شرکت و کدام شخص؛ در اين راه همه بايد دست به !کارشویم . هر کس به قدر وسع خویش

اسباب بازی فروشی , بزرگترین دستاورها حاصل جمع کوچکترین کارها

قطعا اولین گام  مجهز شدن به دانش و اطلاعات مناسب است  ، دانشی که آگاهی از آن می تواند  راهنمایی برای فعالان این حوزه  در تجزیه و تحلیل بازار و اتخاذ  استراتژی های مناسب برای آینده باشد

‌به همین منظور و در ادامه نتایج تحقیق میدانی کنسرسیوم ” ای سی اس آی پی ” ارائه می گردد

تحریریه سایت toyinfo.ir

ادامه مطلب

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید
کد QR برای:  بررسی وضعیت رقابت جهانی بازار اسباب بازی

۰ نظر

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *