جستجو
جستجو در
عنوان
محتوا
توضیح کوتاه
عین عبارت
نوع محتوا
محصولات
نوشته‌ها
فیلتر براساسدسته های محصولات
فکری-آموزشی
پسرانه
خردسال
دخترانه

تاج اسباب بازی

برند سازی فروشگاه اسباب بازی 

برند فروشگاه اسباب بازی

برند سازی فروشگاه اسباب بازی نیاز به صبر بسیار و در عین حال تخصص دارد . زمانی که گری گرانت و همسرش در سال ۱۹۸۱ فروشگاه اسباب بازی خود را راه انداخته و ساعت های متمادی با عشق و علاقه فراوان مشغول کار شدند ، هرگز تصورش را هم نمی کردند که روزی یکصدمین شعبه خود را افتتاح کرده و بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای انگلستان را در این زمینه هدایت کنند .

برند سازی فروشگاه اسباب بازی – بزرگ ترین ثروتی که به آن افتخار می کنم !

اما با کار و تلاش شبانه روزی ، گری به همراه خانواده اش توانست زنجیره ای از بهترین فروشگاه های اسباب بازی را در سرتاسر انگلستان راه اندازی کند و افتتاح یکصدمین شعبه مجموعه اش را جشن بگیرد .

 چشم انداز فروشگاه های او بر اساس سرگرم نمودن بچه ها و بزرگ تر ها ترسیم شده است. 

وی اکنون در کنار برندسازی فروشگاه اسباب بازی خود و اداره آن ، انجمن خرده فروشان اسباب بازی انگلستان (TRA ) را نیز مدیریت می کند .

او معتقد است همراهی همسر و فرزندانش در این کار ، بزرگ ترین ثروتی است که به آن افتخار می کند.

در ادامه داستان برند سازی فروشگاه اسباب بازی  زنجیره ای و دیدگاه گرانت در قالب یک مصاحبه ارائه شده است 

گرانت و پسرانش در این مصاحبه به پرسش های زیر پاسخ می دهد :

اولین فروشگاه خود را چه زمانی و در چه شرایطی راه اندازی کردید؟

آیا در مسیر خود تغییر و تحول عمده ای را در بازار تجربه کردید؟

طرح های خاصی هم برای فروش بیشتر داشته اید؟

چگونه با تامین کننده ها و برند های بزرگ کار می کنید ؟

مهمترین مزیت رقابتی فروشگاه های شما چیست؟

چه عواملی باعث فروش بیشتر شما شده است؟ 

چقدر به شعار ” قیمت پایین تر، فروش بیشتر “معتقد هستید  ؟

فرمول شما برای موفقیت در میان سایر رقبای فعال در زمینه فروشگاه اسباب بازی چیست؟

و . . . . 

 

 

در ادامه داستان شکل گیری این فروشگاه های زنجیره ای را بازگو می کنیم.

گری گرانت فروشنده اسباب بازی

اولین فروشگاه خود را چه زمانی و در چه شرایطی راه اندازی کردید؟

من اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۸۱ تاسیس کردم. ما در فروشگاهمان تنوع و چیدمان را طوری ترتیب دادیم که کودکان بدون راهنما و به راحتی بتوانند اسباب بازی مورد علاقه خود را پیدا کنند. به همین خاطر به همراه همسرم ساعت های زیادی را کار می کردیم و تنها زمان استراحتمان زمانی بود که نهار می خودیم یا به دست شویی می رفتیم. شب ها هم ساعت های زیادی را صرف مرتب سازی قفسه ها می کردیم. در کریسمس همان سال همسرم هفت ماهه باردار بود اما به خاطر راه افتادن فروشگاه، پا به پای من کار می کرد.

 

روند رشد و گسترش فروشگاه هایتان چطور بود؟

خوشبختانه ما روند رو به رشد خوبی داشتیم. تا سال ۱۹۹۲ سه فروشگاه باز کردیم و در بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ بیشتر از ۲۵ فروشگاه و بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ تعداد فروشگاه هایمان به بیش از ۵۰ دهنه رسید و صدمین شعبه خود را اخیرا در سال ۲۰۱۵افتتاح کردیم.

آیا در مسیر خود تغییر و تحول عمده ای را در بازار تجربه کردید؟

بله،  در پایان سال ۲۰۰۸ بسته شدن فروشگاه های زنجیره ای Woolworths در انگلستان نشان داد که صنعت به طور چشمگیری در حال تغییر کردن است. شاید اگر کس دیگری جای من بود ناامید می شد و دست از گسترش کارش می کشید اما من متوجه شدم (درآن زمان) ۸۸۰ فروشگاه اسباب بازی فعال و بزرگ در انگلستان وجود دارد و با این وجود، در مناطق مرفه نشین ظرفیت های بلااستفاده ای برای تاسیس فروشگاه های جدید وجود دارد. اگرچه به این نکته هم توجه داشتم که عادت مردم در خرید کردن در حال عوض شدن است و ورود اینترنت کسب و کارها رابه شدت تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید :
اسباب-بازی های مناسب برای مسافرت

در خرید و فروش، شما باید فرض را روی تغییر مداوم بازار بگذارید و اصلا به روش های خاص عادت نکنید.

با راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای اسباب بازی، چه هدفی را دنبال می کردید؟

هدف ما، فراهم آوردن محیطی مناسب برای کارکنان و مشتریان به منظور فروش اسباب بازی ها با قیمت عادلانه تر بود.

نمایی از ویترین فروشگاه اسباب بازی

طرح های خاصی هم برای فروش بیشتر داشته اید؟

از آنجا که خرید اسباب بازی الویت اول خریدهای خانواده نیست ما با اجرای طرح های ویژه سعی می کنیم توجه والدین و کودکان را نسبت به خرید اسباب بازی جلب کنیم. طرح تخفیف ویژه برای کودکانی که با پول توجیبی خود خرید می کنند، تخفیف های ویژه برای خرید اعضاء خانواده و . . . از جمله آنهاست. گاهی اوقات نیز از شخصیت های محبوب انیمیشنی مثل پرنسس ها، باب اسفنجی و . . .در داخل یا جلوی فروشگاه ها استفاده می کنیم. این کارباعث می شود کودکان اوقات شادتری را در فروشگاه های ما تجربه کنند و خاطره خوبی از خرید در ذهنشان ثبت شود.

بعلاوه، تیمهای داوطلبی تشکیل داده ایم که با مراجعه حضوری به منزل خانواده هایی که فرزند زیر ۱۱ سال دارند فروشگاه را به آنها معرفی می کنند و هدایای ویژه ای به آنها اهدا می کنند.

ما باید از صنایع دیگر نکات زیادی را بیاموزیم و بدانیم صنعت اسباب بازی به همان اندازه می تواند خوب باشد

 

 

چگونه با تامین کننده ها و برند های بزرگ کار می کنید ؟

ما ارتباط نزدیکی با تامین کنندگان داریم و محصولات برندهای بزرگ را نیز به مشتریان عرضه می کنیم. به خاطر حمایت از تولیدکنندگان نوپا ، قفسه ای را هم به محصولات آنها اختصاص داده ایم.ما باید از صنایع دیگر نکات زیادی را بیاموزیم و بدانیم صنعت اسباب بازی به همان اندازه می تواند خوب باشد.

 

گری گرانت ودر فروشگاه زنجیره ای اسباب بازی

آیا از کارتان لذت می برید؟

بله ، از کار کردن لذت می برم اما به خاطر همراهی همسرم و پسرانم استوارت و دانکن، احساس بسیار خوبی از کار کردن دارم و حس نمی کنم شغلم مرا از خانواده ام دور می کند. اگر چه همیشه همه چیز ایده آل نیست اما در کنار هم بودن در سختی ها ،نزدیکی ما را به هم بیشتر می کند.

 

آیا برنامه خاصی برای کودکان نیازمند دارید؟

بله ما هر ساله ۱۰ % از سود خالص مان را به موسسات خیریه فعالی که برای کودکان برنامه های ویژه ای دارند اختصاص می دهیم و از اینکه می توانیم زندگی این دسته از کودکان را پربارتر کنیم لذت می بریم.

صدمین شعبه شما در کجا افتتاح شده است؟

فروشگاه جدید ما به وسعت ۳۰۰۰ فوت مربع در مرکز خرید MARLOWES HEMEL HEMPSIEAD  باز گشایی شد. این فروشگاه نیز به تبعیت از سایر فروشگاههای گرانت هم فروش عادی دارد وهم فروش اینترنتی. راه اندازی این فروشگاه که از سود ۵ سال گذشته فروشگاه های دیگر بازگشایی شده است تا کنون برای ۹ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

نمایی دیگر از ویترین یکی از فروشگاه های زنجیره ای اسباب بازی

 

مهمترین مزیت رقابتی فروشگاه های شما چیست؟

جور بودن اجناس و جمع شدن اسباب بازی های محبوب و دوست داشتنی در کنار افرادی که در حال بازی کردن شما را راهنمایی می کنند از مزایای این فروشگاه است. بعلاوه، کارکنان ما آموزش های خاصی برای شناخت مشتریان و راهنمایی آنها گذرانده اند که تعامل آنها را با والدین و کودکان تاثیرگذار کرده است.

کسی که به اعتقادات خودش احترام بگذارد، در کارش هم موفق تر عمل می کند

 

 

آیا اعتقادات مذهبی شما روی کارتان هم تاثیر گذاشته است؟

بله، من یک مسیحی معتقد هستم و به خاطر مراسم کلیسا،  کلیه فروشگاه هایمان یکشنبه ها تعطیل هستند. از طرفی از کارمندان دعوت می کنم در صورت تمایل ساعت مشخصی را برای دعا دور هم جمع شوند . فکر می کنم کسی که به اعتقادات خودش احترام بگذارد، در کارش هم موفق تر عمل می کند.

بیشتر بخوانید :
درباره بزرگترین نمایشگاه اسباببازی در دنیا

آیا شما در مقابل رقبای قدرتمندی چون آمازون موفق بوده اید؟

بله، با وجود رقابت سختی که در این صنعت وجود دارد و فشار فروشگاه های بزرگی چون آمازون و آرگوس ، این فروشگاه ها توانسته اند فروش خود را ۹ درصد افزایش دهند.

چه عواملی باعث فروش بیشتر شما شده است؟

شناخت عمیق از بازار و سرعت در شناخت اسباب بازی های محبوب یکی از برتری های این فروشگاه نسبت به رقبای خود بوده است. وقتی تب خرید یک شخصیت کارتونی بالا می رود ، اسباب بازی های آن را به راحتی می توانید در فروشگاه های ما پیدا کنید. اما سایر رقبا اهمیت چندانی به این قضیه نمی دهند و هر وقت توانستند یا خواستند این عروسک ها را در ویترین خود قرار می دهند.

ما به تصمیمات خود ایمان داریم و می دانیم که همیشه، در کنار هم بهترنتیجه می گیریم

 

 

چه امتیازی برای کارمندانی که مشتاقانه کار می کنند، قائلید؟

ما معتقدیم کارمندانی که فراتر از وظیفه خود کار می کنند باید دیده شوند و به طور شایسته ای مورد تقدیر قرار بگیرند . به همین منظور هر ساله شرکت مبلغ بالایی را علاوه بر حقوق به کارمندان پر تلاش و خوش برخورد پرداخت می کند که انگیزه آنها را برای “بهتر کار کردن” افزایش می دهد.ما به تصمیمات خود ایمان داریم و می دانیم که همیشه، در کنار هم بهترنتیجه می گیریم.

گری گرانت و اعضای خانواده اش

 

به کدام جنبه از کارتان افتخار می کنید؟

افتخار ما این است که زنجیره فروشگاه های the entertainer  صد درصد خانوادگی است .

 

فروش اینترنتی شما چطور است؟

با وجودی که بیشتر تمرکز ما، فروش در محل است اما یک پنجم فروش فعلی مان به طور آن لاین انجام می شود.

آیا برای تاسیس فروشگاه های the entertainer  در خارج از انگلستان برنامه ای دارید؟

شرکت به طور آزمایشی تاسیس دو شعبه در پاکستان و یک شعبه در آذربایجان را دنبال می کند.

برای سال آینده چه برنامه ای دارید؟

ما برای سال آینده، تاسیس ۱۵ فروشگاه در داخل انگلستان و بازارسنجی افتتاح شعبه در آسیای شرقی را در برنامه کاریمان قرار داده ایم. اکنون تعداد کارکنانم به ۸۰۰ نفر رسیده است و می خواهم در ۱۴ سال آینده این رقم را دو برابر کنم.

نمایی از داخل فروشگاه اسباب بازی زنجیره ای

بخش بعدی این مقاله به نحوه فعالیت پسران گرانت در اداره فروشگاه ها می پردازد.

 

 

منبع : https://toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )

۷ دیدگاه

  1. حجت ۱۳۹۸/۰۲/۱۲ پاسخ

    ای کاش و حیف،شده ورد زبونمون.جایی که مدیریت نباشه پیشرفت هم به وجود نمیاد.

  2. گم شده در کویر ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ پاسخ

    این مقاله واقعا دیدمو عوض کرد . ممنون از اطلاعات خوبی که می گذارید. لطفا درمورد کارآفرینای اسباب بازی بیشتر مطلب بگذارید

  3. سمندر ۱۳۹۷/۰۵/۲۸ پاسخ

    کاش می گفتین اونجا دولت و سازمان های NGO چقدر بهشون آموزش های خوب می دن. هر کی به هر کی نیست که .. . طرف پشتش گرمه به حمایت های دولتی و بانکی و هزار تا ....دیگه

  4. اسکویی ۱۳۹۷/۰۵/۲۵ پاسخ

    به امید ساختن برندهای خوب. الانم برندای اسباب بازی خوبی داریم شاید مثل برندهای آمریکاییی و اروپایی نباشن اما برای کیفیت ارزش قایلن . هفته پیش تولد پسرم بود و یه موتور سیکلت براش آورده بودن کادو. کیفیتش خوب بود. امیدوارم با حمایت یا کار اصولی ... تولیدکننده های بیشتری رشد کنند

  5. سهیل ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ پاسخ

    چه دیدگاه خوبی نسبت به فروش اسباب بازی داشتن
    استفاده کردم
    مچکرم

  6. نویسنده
    بهنام ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ پاسخ

    واقعا من دلم می خواد همچین کاری راه بندازم الان یه مغازه کوچیک تو اصفهان دارم اما می خوام یه روزی فروشگاه بسیار بزرگی داشته باشم تا آرزوی بچه ها رفتن و خرید کردن از اون باشه

  7. احمد ۱۳۹۷/۰۴/۰۷ پاسخ

    خیلی هیجان انگیز بود اما حیف که کشور ما اونقدو ثبات اقتصادی نداره که راحت از این جور کارا بکنیم

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *