وبلاگ » مقالات صنعت اسباب بازی » بازار اسباب بازی در ۲۰۲۲

بازار اسباب بازی در ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

بررسی و پیش بینی تحولات بازار اسباب بازی در 2022  می تواند پشتوانه ای برای تصمیمات استراتژیک فعالان این حوزه باشد . تا با چشم اندازهای روشن تری برای کسب و کارشان در سال های آتی تصمیم گیری نمایند.
ریچارد گوتیب کارشناس جهانی اسباب بازی است . وی قبل از اینکه سراغ پیش بینی های خود برود ابتدا نگاهی گذرا به وضعیت کلی این صنعت نموده است . او در این زمینه می نویسد: هم اکنون خرده فروشان و فروشگاه های کوچک و بزرگ اسباب بازی در حال رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند. اسباب بازی فروشی “R us”  در مرز ورشکستگی قرار گرفته است . همچنین نگرانی های زیادی درباره سودآوری فروشگاه های فیزیکی وجود دارد. کسی نمی داند در سالهای آینده کدامیک از این فروشگاه ها همچنان فعال خواهند بود ؟

بزرگترین فروشگاه اسباب بازی

میزان تمایل مصرف کنندگان به فروشگاه آنلاین اسباب بازی 

مصرف کنندگان بازار اسباب بازی در 2022  عمدتا والدین هزاره سوم هستند. آنها نسبت به والدین شان کمتر برای یافتن مغازه های اسباب بازی فروشی مسافتی را رانندگی می کنند . همچنین بیشتر تمایل دارند خرید آنلاین انجام دهند تا در وقت خود که حالا دیگر از بزرگ ترین سرمایه های آنان محسوب می شود صرفه جویی کنند.
از طرفی خرید آن لاین نیازمند کارت اعتباری و دسترسی به اینترنت است که اقشار کم درآمد و پایین جامعه از آن برخوردار نیستند. به همین دلیل در بعضی از نقاط شهر اسباب بازی فروشی ها کالاهای ارزان می فروشند که طرفداران خاص خود را دارد. به دلیل استراتژی ارائه اسباب بازی های ارزان برای اقشار کم درآمدتر ، این فروشگاه ها در برخی موارد به صورت زنجیره ای رشد می کنند و موفقیت های قابل توجهی کسب می نمایند. این کارشناس ، تحولات آینده بازار اسباب بازی را اینطور پیش بینی می کند:

پیش بینی بازار اسباب بازی در سال های آینده

تحولات بازار اسباب بازی در 2022

– بر اساس پیش بینی های Euromonitor، چین تا سال ۲۰۲۱ به اولین مصرف کننده اسباب بازی تبدیل می شود و جایگزین آمریکا خواهد شد. شرکت های زیادی خصوصا شرکت های آمریکایی برای تولید و فروش اسباب بازی در چین سرمایه گذاری خواهند کرد.

– نسل x متولدین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰  هستند . آنها دارای شخصیت های منعطف ، سازگار با تکنولوژی و متعادل هستند.  این نسل از رتبه های مدیریتی خارج خواهند شد . سپس تازه واردان وضعیت خرده فروشی و تولید را تغییر خواهند داد. وضعیتی که هنوز  با ایده هایی از مفاهیم کسب و کار قرن بیستم عجین شده است . 

آمازون همچنان یکی از خرده فروشی های اسباب بازی در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان خواهد بود.

اسباب بازی ” R us ”  با مدیران متفاوتی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. بعلاوه ، آنها برای باقی ماندن در بازار رقابتی تعداد فروشگاه هایشان را کمتر نموده و از وسعت آنها می کاهند.

 به دلیل اهمیت ارتباطات انسانی، رجعت دوباره ای به سمت خرید فیزیکی شکل می گیرد. بنابراین خرید اسباب بازی بیشتر از فروشگاه ها و بر مبنای تعاملات دو طرفه انجام می شود.

رشد راه اندازی کارگاه های سنتی بازار اسباب بازی در 2022 با تجهیزات پیشرفته تر 

رشد فناوری چاپ سه بعدی باعث راه اندازی کارگاه های سنتی زیادی می شود. این کارگاه ها به صورت آن لاین یا فیزیکی سفارش تولید می گیرند . آنها محصولات شخصی سازی شده ای، متناسب با تقاضای کودک یا والدینش تولید می کنند.

 فناوری بعدی در ساخت اسباب بازی

علاوه بر شرکت های با تجربه ای نظیر AMC و IMAX که بازی های دیجیتال تولید می کنند ، رقابت بیشتری میان سازندگان بازی های مجازی که اغلب جوانان کم تجربه هستند آغاز می شود.

مجوز استفاده از شخصیت های کارتونی، انیمیشن ها و . . . همچنان وجود خواهد داشت. اما هزینه حق امتیاز استفاده کردن از آنها در تولید و فروش اسباب بازی برخی شرکت ها مثل دیزنی کاهش خواهد یافت.

 

منبع : https://toyinfo.ir  (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )


0 نظرات
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
0