قانون ۱۰-۹۰ و تولد یک اسباب بازی / بسیاری از کسب و کارهای موفقی که به درآمدهای میلیون دلاری رسیده اند . . .
داستان جالب تولید خرس های عروسکی و فروش آنها
وقتی به میهمانی دعوت می شویم ، صفحه روزنامه ها و مجلات را ورق می زنیم یا زمانی که منتظر آمدن قطار مترو هستیم . . . با اتفاقات مختلفی روبه رو می شویم که واکنش هر کدام از ما در قبال آن رویدادها متفاوت است و به قولی از قانون ۱۰ به ۹۰ پیروی می کند. این قانون می گوید ۱۰ درصد زندگی چیزهایی است که اتفاق می افتد و ۹۰ درصد بقیه واکنشی است که ما در مقابل آن رویدادها از خود نشان میدهیم
اجازه دهید یک مثال بزنم، سیب های قرمز یک درخت بعد از مدتی از شاخه جدا می شود و می افتد، بسیاری از کشاورزان و مردم عادی شاهد افتادن سیب بودند اما فقط نیوتن از خودش پرسید چرا سیب به پایین افتاد؟ بقیه مردم نسبت به این مسئله بی تفاوت بودند یا به روش خاص خودشان مسئله را توجیه می کردند

بنابراین ساختار شخصیتی، نگرش و احساسات ما ۹۰ درصد از زندگی مان را شکل می دهد. افراد کارآفرین جزء دسته ای هستند که واکنش های سازنده تر و خلاق تری نسبت به رویدادها از خود نشان می دهند و در روزمرگی زندگی غرق نمی شوند. بسیاری از کسب و کارهای موفقی که به درآمدهای میلیون دلاری رسیده اند از دل زندگی روزمره ما الهام گرفته شده اند
تولد یک عروسک اسباب بازی
تولید انبوه عروسک اسباب بازی تدی هم از واکنش زنجیره ای چند ذهن خلاق کلید خورد. داستان از آنجا آغاز شد که تئودور روزولت ( با نام مخفف “تدی” ) ، هنگامی که برای حل و فصل یک مناقشه بین ایالتهای لوئیزیانا و می سی سی پی به آنجا می رود، در نزدیکی مرز ایالتی با یک بچه خرس از نژاد گریزلی مواجه شده ولی از شلیک به آن بچه خرس سر باز می زند

همین مسئله موضوعی می شود برای کلیفورد بریمن کاریکاتوریست سیاسی واشنگتن پست تا بی تفاوتی را کنار بگذارد و در یک واکنش خلاقانه کاریکاتوری از این ماجرا ترسیم کرده و نام خرس کاریکاتور خود را « تدی خرسه» بگذارد


واکنش بعدی حاصل طرز فکر موریس میچتون بود. او با خواندن این ماجرا در روزنامه واشنگتن پست و دیدن این کاریکاتور تصمیم گرفت از کار روزولت تقدیر کند پس با الهام گرفتن از کاریکاتور تدی خرسه یک خرس پارچه ای درست کرد و درون آن را پر کرده و به روزولت هدیه داد. میچتون بعد از گرفتن موافقت روزولت تعدادی از این عروسک ها را ساخت و در مغازه خود به فروش گذاشت
تولید انبوه عروسک های اسباب بازی
عروسک تدی به خاطر حادثه ای که پشتش اتفاق افتاده بود توجه مردم را به خود جلب کرد و در مدت کوتاهی به فروش رسید
رفته رفته تقاضا ها به قدری زیاد شد که میچتون یک شرکت تولید اسباب بازی تاسیس کرد و این خرس های کوچک را به صورت انبوه تولید کرد
این عروسک به قدری شهرت یافت که روزولت برای تبلیغات انتخاباتی خود از این عروسک اسباب بازی استفاده کرد تا دوباره بتواند رای اکثریت مردم را به دست آورد. بعدها این عروسک در کمدی های روآن سباستین اتکینسون (مستر بین) هم دیده شد و محبوبیت دو چندانی در بین طرفدارانش پیدا کرد . نمونه اصلاح شده ی این خرس در سال ۱۹۵۳ به ثبت رسید و در رده محبوب ترین عروسک ها قرار گرفت. حالا این خرس های پولیشی با رنگ ها و اندازه های مختلف در جشن های تولد و مناسبت هایی چون کریسمس و ولنتاین جایگاه خود را باز کرده اند و کوچک و بزرگ را به داشتن خود دعوت می کنند

اسباب بازی تدی در ایران ؛ ما هم تدی را دوست داریم
در ایران نکته جالب حضور پر رنگ و خانوادگی این خرس عروسکی دوست داشتنی و مهربان در بنر صفحه اصلی سایت شورای نظارت بر اسباب بازی است

اما به نقل از بعضی سایت ها بعد از ورود عروسک تدی، خرس سفید، بزرگ و پشمالوی دیگر به نام شاسخین به وسیله بهنوش بختیاری در سریال چارخونه وارد منازل شد که به صورت غیرعمد فروش تدی قهوهای را افزایش داد

منبع : www.toyinfo.ir (استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و باذکر منبع بلامانع است )