وبلاگ » مقالات » رشد بازار اسباب بازی

991203-0

رشد قابل توجه بازار اسباب بازی در یک دهه گذشته

نگاهی گذرا به علل رشد جهانی بازار اسباب بازی

  بازار اسباب بازی و محصولات آن در دنیای امروز  به یک نقطه آغازین برای آشنایی کودک با جهان پیرامونش تبدیل شده است . شاید در گذشته توجه زیادی به اسباب بازی نمی شد ولی امروزه اغلب افراد آگاه می دانند که اسباب بازی برای پرورش کودک  وسیله ای ضروری است . در واقع اسباب بازی کلید ورود به دنیای ذهن و روان کودک است . همچنین بهترین ابزار برای ایجاد تفکرات و رویاها در ضمیر ناخودآگاه کودک محسوب می شود . رویاهایی که در آینده می توانند شالوده و بنیان آرزوها خواسته ها و اهداف یک فرد ، خانواده و جامعه را شکل دهند . به همین دلیل عجیب نیست که شاهد حجم بیشتری از خرید اسباب بازی و شکل گیری اتاق بازی در مدارس و استفاده از ابزارهای بازی در امر آموزش به کودکان هستیم . البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب برای درک اهمیت و بها دادن به اسباب بازی راه درازی در پیش داریم . علاوه بر آن  استراتژی های متولیان امر اسباب بازی، با استاندارد های جهانی برای رشد و توسعه این دانش – صنعت فاصله مشهود بسیار دارد. هرچند با توجه به تلاش ها و اقدامات مختلف صورت گرفته و  شکست ها و موفقیت های به دست آمده – اگر درست و بی غرض تجزیه و تحلیل شوند -می توان آینده ای روشن تر برای فعالان بازار اسباب بازی و همچنین کودکان این مرز و بوم را انتظار داشت .

بازار اسباب بازی اینجاست ؛ فقط انتخاب کنید 

امروزه چرخ های توسعه و تکامل در همه عرصه ها چنان با سرعت در حال چرخش هستند که هر لحظه باید منتظر کسب یک دستاورد بزرگ و شگرف از آن بود و این چیز عجیبی به نظر نمی رسد . شاید در گذشته کسی تصورش را هم نمی کرد که برای خرید یک اسباب بازی نیازی به رفتن به بازار نیست ولی امروزه می توان از داخل خانه یا محل کار به آسانی و با کمترین هزینه وارد بازار اسباب بازی شد و از میان انواع و اقسام کالاها یک اسباب بازی مناسب را برای کودک انتخاب کرد و در محل تحویل گرفت

شما فقط انتخاب کنید و سفارش دهید ؛

بقیش با ما

پسرانهدخترانهخردسال

وضعیت بازار اسباب بازی در سطح جهانی

علی رغم بحران های مالی جهانی ، اوضاع بازار اسباب بازی از رشد خوبی برخوردار شده است. به طوریکه گزارش های NPD و آمارهای انجمن اسباب بازی، خبر از رشد شاخص های فروش این صنعت تا 5 درصد را داشته اند که رقمی قابل توجه برای تحلیل گران این صنعت محسوب می شود. همانطور که در جدول زیر آمده است بازار اسباب بازی از سال 2008 تا 2018 از میزان رشد خوب و نسبتا پایداری برخوردار بوده است.  

ورود تولید کنندگان اسباب بازی به عرصه فیلم سازی

کارشناسان دلایل متفاوتی را برای رشد بازار اسباب بازی در سطح جهان مطرح کرده اند که یکی از آنها به افزایش تولید انیمیشن ها و فیلم های سینمایی مرتبط با کودکان مرتبط می شود. به نظر می رسد وارد عصر طلایی فیلمسازی برای کودکان شده ایم که تولید و ساخت اسباب بازی را به چالش می کشد. در یک حرکت دوسویه، از طرف دیگر شاهد ورود شرکت های بزرگ تولید کننده اسباب بازی به صنعت فیلمسازی نیز بوده ایم. برای مثال هاسبرو فیلم ترنسفورمرها را روانه بازار کرد و شرکت لگو نینجاگوها را ساخت. نتیجه این تمرکز استراتژیک هم، افزایش فروش اسباب بازی هایشان پس از فروش فیلم هایشان بوده است.

افزایش آگاهی مصرف کنندگان نسبت به بازار اسباب بازی 

افزایش جمعیت کودکان در کشورهای در حال توسعه، افزایش آگاهی والدین نسبت به فواید اسباب بازی ها ، افزایش رفاه و درآمد خانواده ها و . . . از فاکتورهای کلیدی تاثیر گذار در رشد فعالان ( ایده پردازان، تولید کنندگان و فروشندگان) اسباب بازی بوده است. بررسی های بازار نشانگر این حقیقت است که مصرف کنندگان نهایی برای محتوای آموزشی اسباب بازی ها ارزش زیادی قایل می شوند. همچنین تمایل روزافزونی به اسباب بازی های جدید و هوشمند در حال شکل گیری است که البته نگرانی های خاصی را هم برای والدین در خصوص رعایت حریم خصوصی ایجاد کرده است. تناقضی که با دستورالعمل های لازم اجرا در آمریکا و به دنبال آن کشورهای اروپایی به شدت پیگیری می شود.

افزایش ریسک پذیری تولید کنندگان اسباب بازی 

از آنجا که شرکت های تولید کننده اسباب بازی از حاشیه سود پایینی برخوردارند، در نتیجه از پایین ترین سطح ریسک پذیری در ارائه محصولات جدید پیروی می کنند. به همین دلیل آنها هنوز به ساخت اسباب بازی های سنتی تمایل دارند و با کمترین درصد نوآوری محصولات شان را روانه بازار اسباب بازی می کنند. آنها با در پیش گرفتن این رویه تلاش می کنند هم جبهه فروش اسباب بازی های سنتی را حفظ کنند و هم به نوعی پاسخگوی خواسته های مشتریان جوان خود باشند. در این میان بازی گردان های بزرگ تر و ریسک پذیر تر برای اینکه رهبری بازار را در دست بگیرند، به تولید اسباب بازی های هوشمند و دارای تکنولوژی بالا می پردازند. آنها می دانند که تولید اسباب بازی های جدید، نوآورانه و حتی هوشمند با وجود طرفدارانی که خواهد داشت، قیمت های بالاتری نسبت به اسباب بازی های سنتی طلب می کند که ریسک بالاتر و البته سود بیشتری را برایشان به همراه خواهد داشت. جدول زیر به خوبی پتانسیل بالای فروش اسباب بازی های هوشمند را به تصویر کشیده است.  

افزایش تکنولوژی اسباب بازی ها

اگر نگاهی به قیمت اسباب بازی طی 10 تا 15 سال اخیر داشته باشیم، شاهد افزایش 50 تا 100 یورو در قیمت آنها خواهیم بود که به علت استفاده از تکنولوژی با وجود قیمت بالاتر، فروش خوبی داشته اند. به همین دلیل کارشناسان بازار اسباب بازی معتقدند افزایش فناوری های به کار رفته در تولید اسباب بازی به محرک اصلی افزایش فروش آن تبدیل شده است.

بیشترین و کمترین میزان رشد بازار اسباب بازی

فروش صنعت اسباب بازی در 12 بازار جهانی مورد تحقیق NDP در سال 2017 از رشد 1% برخوردار بوده است. حجم مبادلات بازار  اسباب بازی در سطح جهانی به مبلغی بالغ بر 47 میلیون دلار رسیده است. فروش اسباب بازی در مکزیک و روسیه از رشد خوبی برخوردار بوده و در کشورهایی نظیر بریتانیا، فرانسه و استرالیا کاهش 1% داشته است. فروش جهانی اسباب بازی در کشور های مختلف به قرار زیر بوده است:

افزایش فروش آنلاین بازار اسباب بازی

فروش سنتی اسباب بازی هم دچار تغییرات قابل توجهی شده است. افزایش دسترسی خانواده ها به فروشگاه آنلاین بازار اسباب بازی  نظیر آمازون ، تنوع محصولات عرضه شده در فروشگاه های اینترنتی و خرید آسان از آنها نیز از عوامل دیگری است که باعث افزایش فروش از کانال های آنلاین شده است. برای مثال می توانید در جدول زیر افزایش فروش اسباب بازی ها به صورت سنتی و آنلاین را از سال 2011 تا 2021 با هم و با محصولات دیگر به خوبی مقایسه کنید.

جدول زیر هم اطلاعات قابل تاملی را درباره رشد خرید آنلاین اسباب بازی  در مناطق مختلف جهان ارائه می کند. برای مثال در این جدول آمده است:

• ارزش بازاریابی آنلاین اسباب بازی 2016 آمریکا بالغ بر 5.13 میلیون دلار بوده است. • پیش بینی می شود ارزش بازار فروش آن لاین APAC در سال 2021 به 4.96 میلیون دلار برسد. • بازار EMEA از رشد 6.72 درصدی برخودار می شود. • در سال 2015 بیش از 11 میلیون نفر از جمعیت انگلیس که 18 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند بین 0 تا 14 ساله هستند. این آمار به این معناست که حجم جمعیت مصرف کننده اسباب بازی در این کشور قابل توجه است. سبک زندگی آنها باعث خواهد شد ، این گروه سنی در آینده نزدیک به خرید اینترنتی اسباب بازی تمایل بیشتری داشته باشند.

پرفروش ترین اسباب بازی ها

آمارهای اواخر سال 2016 و اوایل 2017 نشان می دهد ، پازل ها، بازی های صفحه ای ، عروسک های پولیشی، انواع عروسک ها ، اسباب بازی های چرخ دار، و اسباب بازی های نوزادان، خردسالان و پیش دبستانی به ترتیب از بالاترین میزان فروش برخوردار بوده اند و مجموعه های ساختنی، شخصیت ها، اسباب بازی های هنری به ترتیب از بیشترین میزان کاهش در فروش برخوردار بوده اند. .

آخرین آمارها نشان می دهد در سال 2018 هنوز عروسک پولیشی و انواع دیگر عروسک ها در صدر انتخاب خانواده ها قرار دارند.کلکسیون های اسباب بازی نیز 14 درصد رشد داشته اند و 8 درصد کل فروش اسباب بازی را به خود اختصاص داده اند. بنابراین بازار اسباب بازی طی سالهای آینده نیز از رشد خوبی مواجه خواهد بود. کشورهای آسیایی خصوصا چین و هند از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار خواهند شد و سیاست های خرده فروشان برای حفظ و افزایش سهم بازارشان تغییر خواهد کرد. در مقاله ” بازار اسباب بازی در سال 2022 چگونه خواهد بود؟ ” می توانید پیش بینی تحلیل گران جهانی بازار اسباب بازی درباره شرکت های ماندگار، استراتژی های جدید بازاریابی، فروشگاه های پیشتاز و نحوه موفقیت فعالان این بازار را دنبال کنید.

0 نظر

  1. mersana 2021/03/01 پاسخ

    اصلا فکر نمی کردم بازار تجارت اسباب بازی اینقدر بزرگ باشد. بسیار عالی بود

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0